Manligt mode: Angående Hösten

Snart är det dags att köpa höstkläder. Jag älskar hösten mest av alla årstider om man kollar på väder och mode, annars vinner ju sommar och vinter med hästlängder.

Koftor, Kängor, Jeans, Jackor, Halsdukar och Mössor är bara några plagg som kommer fram på hösten.

Kollade in lite vad som kommer på H&M i höst och tänkte gå igenom det jag tyckte var snyggast på kofthållet.

Koftan är annars ett plagg jag kanske älskar mest efter rutiga skjortor. Tidlöst, enkelt (som oftast hör ihop med tidlöst), jacka på våren och hösten, kavaj när du vill klä ner dig, mysplagg när du inte vill ha luvtröja till bion. 

Men innan vi kliver in i koftans värld så måste jag få visa världens fulsnyggaste byxor. 


När du ändå ska gå nördigt och bekvämt så kan du faktist gå hela vägen med den här byxan. Rakt skurna grå flanelliknande byxor som du kan ha till mycket. Många tänker Tweedkavaj. Men jag tycker man ska göra det bekvämt istället.



Skor: Converse
Tröja: Diesel 
T-shirt: Marc Jacobs
Byxor: H&M
Klocka: Casio
Mössa: Pinewood

Valde ett par mörkgröna klassiska Converse som tar upp det gröna i tröjan från Diesel, hittade tröjan på Nelly.com för 1499kr.

Marc Jacobs gör bara snygga t-shirts. Den här skulle jag använda i en storlek större. För att få den här slappa outfiten till något magiskt så skulle jag välja ett rosa armband eller som i detta fall en klocka från Casio.

Mössan ska vara vikt och inte vara pösig på något sätt, välj dock en mössa som är lite längre och lite tjockare för bättre passform, allt för många killar i sverige väljer en tunn, jääättetight, kort dieselmössa och ser ut som uppstoppade korvar, ja jag pratar till dig Ronny.
   
Glömde en sak till outfiten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0