Manligt mode: Ögonbryn

Jag har sedan väldigt ung ålder (obehagligt ung) fixat mina ögonbryn. Det började i gymnasiet i första ring, då jag var 16. Då gick jag till en klinik på lunchen och fixade till bågarna. Sedan dess har jag fixat dom själv och blivit riktigt bra på det. Jag har fixat mina vänners ögonbryn (Peter, Salah) och Nathalies.

Hos oss killar gäller regeln "less-is-more" verkligen här. Vi måste tänka manligt och mer ans våra ögonbryn än att forma dom för mycket.

Här får du en utbildning i hur jag gör när jag fixar mina. Det är oerhört svårt i början men man lär sig.

Mina ögonbryn innan.


1. Pincett: Nu ska vi plocka på undersidan av ögonbrynen, inte på ovansidan. Som du ser så har jag redan en form på mina bryn, nu gäller det bara att ansa allt.



Resultat!


2. Veet vax: Nu ska vi vaxa ovansidan och få bort alla fjun och ojämnheter. Ta fram en stor remsa och gnid den snabbt mellan handflatorna så vaxet värms upp. Klipp sedan en liten remsa, ungefär en halv centimeter bred.





Lägg vaxremsorna över ögonbrynet och dra snabbt mothårs.


Kolla vad mycket man får bort.


Resultatet!


3. Depend ögonbrynstrimmer: Nu ska vi korta dom resterande hårstråna.



En kam sätts på.


Resultatet! Lite rött men det lägger sig efter en halvtimme.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0