Bluray Mars

Brukar då och då lägga en lite större beställning på filmer. Ni som känner mig vet vilken filmgalning jag är. Jag älskar den faktiska känslan att hålla i en film, och inte bara tanka ner från nätet som alla gör. Netflix i all ära, men det är inte dom senaste filmerna som finns.

Äventyr
Braveheart: En klassiker som jag inte haft på bluray. Oscarsvinnare 1995.
Forrest Gump: Oscarsvinnare 1994. En saga som saknar motstycke.
Django Unchained: Allt med Quentin är ett måste i filmhyllan. Han bryter mot alla normer som finns.
Benjamin Button: En modern Forrest Gump fast baklänges. Fantastiskt foto.

 
Komedi
Happy Gilmore: Vad ska man säga? Adam Sandler när han var rolig. Ben Stiller är överlägsen som galning.
Jumanji: Kanske inte åldrats med värdighet men fortfarande en härlig film att visa min son när han blir lite äldre.
Baksmällan 3: Avslutet gör min bluray-triologi om dom festande galingarna komplett.
The Holiday: En av dom mysigaste filmerna som finns.

 
Kriminalfilmer
Maffiabröder: Ett episkt mästerverk som jag gillar mer än Gudfadern.
Heat: Mastodontfilm som satte spår i filmhistorien både på andra filmer och TV-spel (läs. GTA)
Gangster Squad: Två favoriter Sean Penn och Ryan Gosling i en gangsterfilm under efterkrigstidens Los Angeles. Fotot är magiskt.
Snabba Cash 3: Den sämsta av dom tre, eller den minst bra ska man väl säga. Visst är detta det bästa som gjorts i sverige.
 
 
Drama
The Place Beyond the Pines: Den första akten är helt fantastiskt, sen får man ta det för vad det är.
Jakten: 2013-års bästa film i min mening.
Den store Gatsby: Min favorit Leo spelar en stekare i en snygg och magisk film.
Möt Joe Black: Härlig 90-talskänsla med otroligt bra skådisar.
 
 
Rysare
Scream 1 & 2: Kommer förmodligen vara inplastade väldigt länge, kanske för evigt. Men måste ha dom.
 
 
Action/Sci-fi
In Time: En framtidsfilm med JT och Amanda Seyfried, den sistnämnda är urusel, men jag älskar Justin. Denna typ av filmer går alltid att se på.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0