Lucka : 10 December 2010

Filmlista: Top-24 julfilmer genom tiderna
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15. Jagad
16. Day after Tomorrow
17. Robin Hood: Prince of theves och Robin Hood : 2010
18. Bodyguard
19. Natt på museet
20. Vägen
21. Just Friends
22. Youngblood
23. Flickvänner från förr
24. Bad Santa



Dagens Film: Jagad
Genre: Äventyr/Action/Thriller
År: 1993
Tid: 2 timmar och 10 minuter 
Skådisar: Harrison Ford, Tommy Lee Jones
Handling: Läkaren Richard Kimbles hustru mördas av en enarmad man men polisen tror att det var Richard själv som mördade henne. Snart döms han för mordet. Under en fångtransport lyckas han fly. Men en envis delstatssheriff, Gerard, som aldrig vill ge upp är efter honom. Kimble måste hålla sig undan samtidigt som han försöker hitta den enarmade mannen.
Trailer


Min åsikt:
Kan va min favoritfilm. Också en sån här film som aldrig skulle kunna göras nu. Tommy Lee Jones är ev av mina absoluta favoriter. dom två timmarna går som 20 minuter. En film jag helst ser när det är kallt ute.
Filmens julbetyg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0