Jag vet äntligen hur det känns...

Jag har aldrig förstått hur jobbigt dom homosexuella kan ha det ibland. Hur dom blir smutskastade och nervärderade av hetrosexuella män som egentligen är livrädda för gaykulturen.

Jag har aldrig förstått hur jobbigt det är att vara jude under 1940-talet och bli förföljd och hatad av ett folk som inte är en deusch mark mer värda än dom.

Jag har aldrig förstått hur jobbigt det var att vara svart under 1800-talet, där dom vita trodde sig vara mer värda än allt på denna jord.

Men jag förstår en sak, att du som läser förmodligen hejar på Barcelona, ännu mer nu när Zlatan gått dit. Att media kommer totalt spåra ur säsongen 2009/2010. Att jag som Madridsupporter kommar ta emot skit oavsett hur det går i ligan, och man kan ju inte göra nått, eftersom ni är fler, ni är så förgiftade av all svensk media att ni blockerat allt utåt. Det började lite lätt när Henke var i Barcelona och spårade totalt ur när alla höll på Barcelona när Ronaldinho var som bäst.

Nu kommer allas Zlatan, han som är en fantastisk spelare men som aldrig riktigt lyft sig när det gäller. Han som firar sina målpassar helt själv och som bara tänker på sig själv och fullständigt skiter i laget. Anledningen han byter klubb är för att vinna "den där jävla Champions".

Mitt hem är mitt Ghetto, Kviborg och Hasse är min Prideparad, och resten är alla vita människor som ser ner på mig och smutskastar mig bara för att jag inte råkar heja på ett lag det går bra för nu och som köpt Zlatan. Nu förstår jag hur det är att vara minoritet.

Hoppas att Inter vinner "den där jävla Champions" nästa säsong. Men det kan dom ju inte, inte med Zlatan i Barcelona.

För han är bäst...eller hur Aftonbladet och Expressen?

Zlatan minut för minut, 09.34 : Titta här skrattar han med Messi.

Kommentarer
Postat av: ibra

forca barca!

2009-08-07 @ 16:59:18
Postat av: Olle

Jag kan inte annat än hålla med. Jag hatar förvisso Real Madrid - men jag gillar inte Barcelona heller. Inte mer för att Zlatan är där.



Vi ska dock inte glömma hur stor Zlatan är, men att hans bil är till salu, eller att han gick av 5 minuter tidigare för "skadan i handen" det är bara lösnummerstaktik och förbannat tröttsamt.



Du stämplar honom dessutom som en individualist - något som Real Madrid fullkomligt blommar av?

2009-08-08 @ 14:57:47
URL: http://www.webbsporten.se
Postat av: Bato

Det finns ingen Svensk i Real Madrid, speciellt Zlatan. Så självklart finns det massor med individualister i Real men nu bor jag i sverige och ser hur dom skriver om Zlatan, som Real Madrid suporter är det tragiskt för att många mer kommer börja hålla på barca och media kommer spåra ur och som svensk äcklad av att vi måste slicka röv på en spelare som egentligen inte är så bra som många tror.



signerat

Pepe

2009-08-08 @ 15:38:46
Postat av: Hasse

Kan inte annat än att instämma i allt Bato skrivit.

2009-08-10 @ 08:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0