Julkalendern 2009 Lucka: 15

Jag kommer att ha en egen julkalender här på bloggen från den 1a-24e december. Varje dag kommer du få följande fem saker.

1. En låt du måste höra.
2. En film du måste se.
3. En fotbollsspelare du måste hylla.
4. Ett Stiltips du måste prova.
5. En kändis du måste hylla.

Låten
Tim McGraw - Please Remember Me

Minne: Lyssnade på den här låten när jag var liten, sen glömde jag bort den tills jag rotade igenom lite brända skivor hemma. Världens bästa countrylåt, kanske inte säger så mycket eftersom Country oftast suger, men detta är otroligt bra.




Filmen
Girl Next Door

Minne: En film som jag såg i Kroatien första gången. Otroligt bra handling och väldigt ovanlig. Det roligaste är att Steffe och Malm hyrde den samma vecka i Sverige när jag var i Kroatien och Joss såg den på Canal plus samma vecka, utan att vi pratat med varandra.





Fotbollsspelaren
Christian "Bobo" Vieri

Minne: Vilken powerforward detta var. Likt Ruud otroligt stark i boxen. Vieri var bra med vänster, höger och huvudet. Det bevisade han i VM 1998 då han blev den första spelaren att göra mål med vänstern, högern och Huvudet under samma VM. Han öste in mål i såväl italien som Spanien. Oavsett om man tycker han är en fotbollshora som var kvinnornas man och lite divig så måste man älska honom för det han gjort på fotbollsplanen. Jag minns ett mål han gjorde i Atletico Madrid när han skruvade in den från ingen vinkel från hörnflaggan.




Stiltipset (kvinnor/män)
Chanel parfymer

Användning: Herrparfymen heter "Allure Homme Edition Blanche". Jag blev kär i den i somras, sen fick jag den i present av min flickvän nu i höstas och älskar den. Underbar Citrusparfym. Damparfymen heter "Chance" och är lite mer etablerad som parfym. Jag tror många mer vet om och har Chanse än dom killar som har Allure. Samma sak här, mycket citrus. Men akta dig! Det är i princip bara dom här som jag tycker doftar gott hos Chanel. Vissa dofter luktar ruskigt illa.
 
Pris: Allure Herr ca 600kr/50ml



Pris: Chanse Dam ca 600kr/50ml



Kändisen
Roger Federer


Anledning: Världens bästa tennisspelare genom tiderna och en av mina största förebilder. Han spelar tennis med perfektion och har vunnit flest grand slams någonsin (15st). Han slår rekord efter rekord men behåller ändå ödmjukheten. Han är Roger. Njut av hans slag på videon här nedanför.




MVH
Bato


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0