Julkalendern 2009 Lucka: 17

Jag kommer att ha en egen julkalender här på bloggen från den 1a-24e december. Varje dag kommer du få följande fem saker.

1. En låt du måste höra.
2. En film du måste se.
3. En fotbollsspelare du måste hylla.
4. Ett Stiltips du måste prova.
5. En kändis du måste hylla.

Låten
Michael Bolton - I said i loved you but i lied

Minne: Klassisk låt som man älskat från sin barndom. Smörsångaren nummer ett, Michael Bolton gör en ballad som är helt magisk.





Filmen
Maverick

Minne: En västernkomedi som handlar om poker och en lurendrejare vid pokerbordet. Vem passar bättre som det än Mel Gibson?





Fotbollsspelaren
Maldini

Minne: En ikon dom senaste 25 åren. Han har spelat i milan lika länge som jag levt på jorden, och nej jag är inte 16 längre. Han representerade det gamla italien och det nya med sin taktiska genialitet och lugn. Han bar Milan på sina axlar både när det gick bra på 90-talet och lite knackigare under 2000-talet. Han valde att sluta förra säsongen och kommer alltid anses som den perfekta bandieran.




Stiltipset (män)
Nivea Ideal finish foundation

Användning: Nu utgår jag från min egen hy, som är fet. Altså ska du välja en foundation som har minimalt eller inga oljor i sig. Det värsta som finns är en hy som ser glansig ut med smink, det ser du kanske ibland på tjejer som just inte väljer rätt, jag hade det likadant när jag var 16-17 men man lär sig av sina misstag. En bra foundation är grunden till en bra make-up. Jag själv använder billiga som dyra foundations, bara det inte innehåller oljor och gör min hy matt så är jag nöjd. Här får du ett tips på en bra foundation för dig som har fet hy.
 
Pris: ca 100kr/30ml



Kändisen
J.R.R Tolkien

Anledning: Han skrev den bok som blev mest läst under 1900-talet efter bibeln. Jag älskar boken och filmerna på olika sätt. Boken är djup och detaljrik. Tolkien spenderade sitt liv till att göra detta mästerverk och har även skrivit Bilbo som släpptes innan Sagan om ringen. Den var dock en barnbok så Sagan om Ringen slog hårdare på alla åldrar. Det kommer två Bilbofilmer snart, gissa om jag är sugen?





MVH
Bato


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0