Julkalendern 2009 Lucka: 18

Jag kommer att ha en egen julkalender här på bloggen från den 1a-24e december. Varje dag kommer du få följande fem saker.

1. En låt du måste höra.
2. En film du måste se.
3. En fotbollsspelare du måste hylla.
4. Ett Stiltips du måste prova.
5. En kändis du måste hylla.

Låten
Joseph Arthur - Honey And the Moon

Minne: En filmlåt som används i massvis med filmer och serier. Jag minns den främst när Ryan för första gången åker ifrån Marissa i pilotavsnittet för OC.




Filmen
White Chicks

Minne: Det här är nog den film där en birollsinnehavare stulit showen mest genom tiderna. Jag pratar om Latrell spencer i White Chicks. Det är roligt, ironiskt, sensuellt och så jävla briljant så jag gråter av skratt på varje scen han är med. Hans minspel är i klass med jim carrey. Kolla in hans tunga på slutet av klippet.




Fotbollsspelaren
Alessandro Del Piero

Minne: Konstnären har lyst upp fotbollsvärlden genom sin teknik, speluppfattning och otroliga mål. Han var som bäst i slutet på 90 talet då det enda han kunde göra var att skruva in frisparkar eller snygga skott i bortre krysset. Jag minns honom som starkast mot Dortmund i CL finalen när han klackar in ett mål. Finess före styrka för en av världens främsta dom sista 15 åren. Still going strong då han fortfarande kan göra magiska mål, dock mycket på bänken och skadedrabbad.




Stiltipset (män)
Maca Root Face Wash från The Body Shop

Användning: En ansikstvätt från Body Shop för män. En fräsh doft som rengör ordentligt. Används varje dag. Jag använder den i duschen på kvällen. Dett är också den enda jag använder, tycker det är helt outstanding.
 
Pris: 160 kr/125ml



Kändisen
Peter Jackson

Anledning: Han har gjort kina favoritfilmer någonsin. Sagan om ringen-triologin. Jag är honom evigt tacksam för det. Det han skapade var filmkonst. Dom detaljerna och kärleken som fanns på Nya Zealand gjorde att filmen inte blev en fantasyfilm, utan en episk berättelse som existerat för många tusen år sedan.





MVH
Bato


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0