Julkalendern 2009 Lucka: 19

Jag kommer att ha en egen julkalender här på bloggen från den 1a-24e december. Varje dag kommer du få följande fem saker.

1. En låt du måste höra.
2. En film du måste se.
3. En fotbollsspelare du måste hylla.
4. Ett Stiltips du måste prova.
5. En kändis du måste hylla.

Låten
Pakito - Living on video

Minne: En klassiker. Otroligt bra partylåt med fantastiskt beat. Många minnen från mina hemmafester.





Filmen
Scream 1

Minne: Den film jag mått mest psykiskt dåligt av. Främst för att jag såg den när jag var 12. I tre års tid kunde jag inte sova ordentligt efter Scream 1. Masken fanns i mitt huvud vart jag än gick.




Fotbollsspelaren
Roberto Carlos

Minne: Han är ikonen med det eviga leendet. Hästskottens mästare. Roberto Carlos är en av dom bästa ytterbackarna genom tiderna. Det var i princip han och Cafu som uppfann den moderna ytterbacken. Hans frisparkar och crossbollar gjorde att hela Bernabeu har älskat honom år ut och år in. Defensivt var han bättre än vad många trodde, då han alltid kom på rätt sida och hade en magisk glidtackling. Han var en sjättedel i Los Galacticos, det säger det mesta om hur mycket jag älskar den lille brassen med lår som jordens omkrets.




Stiltipset (män och kvinnor)
Rumsdoft Cranberry från The Body Shop

Användning: Rumsdoften som släpps oftast till jul är så god att man håller på att svimma när man går in i rummet. Hitta sjukt nog inte nån bild på nätet men det är serien under som du ser.
 
Pris: ca 60 kr/100ml



Kändisen
Andreas Carlsson

Anledning: Han har skrivit massor med hits till Westlife. Det räcker bra där.






MVH
Bato


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0