Julkalendern 2009 Lucka: 20

Jag kommer att ha en egen julkalender här på bloggen från den 1a-24e december. Varje dag kommer du få följande fem saker.

1. En låt du måste höra.
2. En film du måste se.
3. En fotbollsspelare du måste hylla.
4. Ett Stiltips du måste prova.
5. En kändis du måste hylla.

Låten
Mandy Moore - Only Hope

Minne: Det finns många bra låtar i min favoritfilm A Walk To Remember. Den här sjunger Mandy Moore själv.




Filmen
Sweet November

Minne: Romantisk film med Chalize Theron och Keanu Reeves. Mysig miljö och bra musik. Och snygga skådisar.





Fotbollsspelaren
Ronaldo

Minne: Fenomenet är en av världens bästa spelare genom tiderna. Flest gjorda mål i VM-slutspel, Barcelona, Inter, Real Madrid och Milan är några klubbar han representerat. Jag minns Ronaldo som en otroligt teknisk och målfarlig anfallare som var helt outstanding under flera år innan och efter milleniumskiftet. Han är anledningen till att många spelare spelar fotboll idag, han blev en ikon snabbt och i mitt lag Real Madrid minns jag honom med värme. Alla mål han gjorde, alla straffar han fixade när han ramlade långsamt ner som en säl på magen. En av dom största genom tiderna. Han spelar fortfarande, och han levererar fortfarande. Det kommer han göra tills han dör. Fenomenet är en av sjättedel i det som var Los Galacticos, det säger en del om hur mycket jag älskar honom. 





Stiltipset (kvinnor)
Peeling mask Make up store

Användning: En peeling för tjejer som är perfekt att använda i duschen. 1-2 gånger i veckan. Kornen är lika stora så det sliter inte något även på den känsligaste hudtypen. Skitsnygg förpackning om man som jag gillar sånt. Perfekt present till tjejen.
 
Pris: ca 195 kr/150ml



Kändisen
Shayne Ward

Anledning: en kille som kom fram genom X-factor för 4 år sen. Han har gjort stor succé med "No promises" och "Breathless". Här får du en sjuk uppvisning i sång från hans finalnummer i X-factor, som motsvarar svenska idol.







MVH
Bato


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0