Julkalendern 2009 Lucka: 21

Jag kommer att ha en egen julkalender här på bloggen från den 1a-24e december. Varje dag kommer du få följande fem saker.

1. En låt du måste höra.
2. En film du måste se.
3. En fotbollsspelare du måste hylla.
4. Ett Stiltips du måste prova.
5. En kändis du måste hylla.

Låten
The Fray - Look after you

Minne: En låt som andas OC men den har inte varit med där sjukt nog. Helt underbar början och refräng.




Filmen
Ensam Hemma 1 och 2

Minne: Få filmer förknippar jag med julen som mycket som Ensam Hemma filmerna. Från barnsben har jag kollat på dom varje vinter.




Fotbollsspelaren
Luis Figo

Minne: Luis Figo var kaptenen från katalonien som gick till ärkerivalerna och båda klubbarna tyckte inte att det var särsklit klokt till en början. Rent sportsligt var det ju perfekt för Real som fick världens bästa spelare vid den här tidpunkten. Det skulle dröja en match och 4 assist för att Bernabeu skulle ta portugisen under sina vingar. Han har trollat på sin högerkant år ut och år in, patenterad översteg och inlägg. En av dom bästa på sin position någonsin. Luis Figo är en sjättedel av det som kallades Los Galacticos, det säger en del om hur mycket jag älskar honom. 





Stiltipset (män)
Shave Cream från The Body Shop

Användning: Perfekt för att se vart man rakar eftersom skummet är minimalt och oljan samt aloe veran gör att det blir lättare att se om man missat en fläck. Underbar doft.
 
Pris: 180 kr/200ml



Kändisen
Leonardo Di Caprio

Anledning: Det finns inte en film med Leo som är dålig. Han har utvecklats genom hela sin karriär och är en av mina absoluta favoritskådisar. Samlar på hans filmer. Scenen här nedan är en av dom kändaste och vackraste genom tiderna.





MVH
Bato


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0