Julkalendern 2009 Lucka: 6

Jag kommer att ha en egen julkalender här på bloggen från den 1a-24e december. Varje dag kommer du få följande fem saker.

1. En låt du måste höra.
2. En film du måste se.
3. En fotbollsspelare du måste hylla.
4. Ett Stiltips du måste prova.
5. En kändis du måste hylla.

Låten
Giorgia - Di sole e d'azzurro

Minne: Främst kommer jag ihåg den här låten när jag och Johan lyssnade på den konstant på vårat fotbollsläger i Toscana 2004 tror jag det var. Du kan känna igen den från barillareklamen som gick för några år sen.


 

Filmen

Under Belägring 2

Minne: Världens bästa Seagal spelar i filmen som sjukt nog är bättre än ettan. Ettan är riktigt bra men den här filmen är den jag älskar mest. Han är kocken som ingen kan ta. 

Fotbollsspelaren
Andres Iniesta

Minne: Den bästa spelaren i rivalerna från Katalonien enligt mig. Tycker han utvecklas varje år och är top 10 i världen. Lite solbränna så är han top 5.


Stiltipset (kvinna)
Mavala nagellack

Användning: Eftersom jag inte använder nagellack ska jag utgå från min flickvän som gillar Mavalas nagellack. Hon sa tre bra anledningar till varför.
1. Torkar extremt fort
2. Täcker direkt, man slipper måla fler lager.
3. Billigt.

håller med till 100%

Pris: 3 för 100 kr på Kicks


Mavalanailpolish.jpg Mavala nail polish image by heartcoreblogg



Kändisen
Steven Seagal

Anledning: Han producerar själv sina filmer, vilket oftast är att det är 100 män mot honom, han är oftast en föredetta spion, agent eller torped. Det kallar jag självdistans. Dom är utrotningshotade dom äkta actionhjältarna. Steven är en av dom bästa någonsin.



MVH
Bato


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0