Stil eller Mode? Det är att låna och inspereras av dom man tycker klär sig snyggt.

Klädmode är för mig aldrig riktigt intressant. Har aldrig varit det och kommer aldrig att vara det. För det första så tycker jag att "sin personliga stil" alltid är mode, för man utvecklas enormt under varje år som går. För det andra kan man inte se ut som alla andra.

Vad är då personlig stil? Vissa kör bara på och klär sig utan att ens tänka på vad det är som har på sig eller hur färger går ihop.

Personlig stil för mig är att man har förebilder som klär sig på ett visst sätt (mina är Adam Brody och David Beckham). Sedan kan man ta lite av deras stil och blanda det med plagg man själv bara faller för, och så toppar man det med exempelvis en snygg färg på sina chinos som ska vara "übermodernt" i vår och sommar.

Sedan förstår jag inte folk som bara kan klä sig enkelspårigt vart dom än är påväg, varesig det är att handla mjölk eller gå på en fin tillställning. Men det är oftast svartrockare som har så eller stekare, som trots sina olikheter som människor och utseende kanske är dom som liknar varandra mest.

Man ska klä på sånt sätt som hör ihop dit man är påväg för stunden.

Min klädstil är nog allt möjligt, från preppy till trashigt, det kan nog mina kompisar hålla med om.
Sen tycker jag mina kompisar klär sig skitsnyggt dom med, jag tror och hoppas att jag har influerat dom lite genom åren. Dom har sin personliga stil och har valt att inrikta sig mer på ett område till skillnad från mig. Vilket är helt acceptabelt, eftersom det passar deras person så bra. Det gör kanske inte att jag är skitzo, mer att jag vill byta oftare och tycker det är så kul.


Stuprör , linne, armband, klocka, kofta!
Sen kommer jag inte ihåg vad jag hade på fötterna men jag borde ha valt svartvita converse. Går även strålande med kritvita tygskor.


Svart och rött är grymt snyggt ihop.


Här ville jag ha en annorlunda stilren stil, med mycket svart och grått, och sen älskar jag att lyfta upp det med nån utstickande färg.



Jag kallas för grå-mannen just för att jag alltid väljer grått, men de e ju så jäkla snyggt. Här med grå piketröja med vita linjer och grå tygskor med vita linjer. och ett par khaki-shorts.

Kängor är ett måste för mig, ger den här stilrena och fräsha looken en liten trashdetalj.


Tredelat - grått.
Svarta detaljer: fisk - Svarta skor , fågel - Svart slips, mittmellan - Svart skärp
Vit skjorta


Trashig look, på stan i Rom.


trashigt här med men lite mer stilrent med en mysig kofta.


Här blandar jag stilrent och trashigt helt och hållet, från slitna jeans och kängor till skjorta, slips och väst.

Du kan egentligen klä upp vilket plagg som helst, med rätt färger, miljö och inställning så går allt. Jag har haft poncho på mig och kommit undan med det. Då kommer du undan med i princip allt.

Kläder är inte allt här i världen, sätt på dig en t-shirt, jeans, sneakers, brillor och klä det med bestämdhet så lyser du.
Alla kan vara snyggt klädda oavsett hur dom ser ut.

Love for all
Bato


Kommentarer
Postat av: Anonym

sjukt jävla snyggt!

2009-01-22 @ 15:17:17
Postat av: E.

Du är bland det vackraste jag sett. You take my breath away.

2009-01-23 @ 22:19:43
Postat av: Emma

Du är så jäkla snygg människa! :)

2009-01-26 @ 11:39:10
URL: http://eskoots.blogg.se/
Postat av: klas

tror du att man kan ha manchesterbyxor och basketskor? min kompis Or brukar ha det och jag tycker att det är rätt grymt i smyg.



/klasse

2009-01-26 @ 12:10:28
Postat av: KristinG

Killen med stil! Verkligen HUR snyggt som helst.

2009-02-10 @ 20:04:51
URL: http://kristiing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0