Ink is better then one in the stink.

Idag var jag inne hos tatueraren på Diablo. Bokade ny tattoo. Vill inte avslöja vad det är än men den kommer bli helt makalös. Den hamnar på övre sidan av underarmen och kommer vara ganska stor. 

Det blir min 9e tatuering. Här under följer alla mina tatueringar kronologiskt. Samt betydelsen av dom.

1. Liten ängel mitt på högra Biceps.
Ängeln är min kusins son, Domagoj. Eftersom jag träffar han så sällan och älskar han som min egen bror blev det en självklar grej att han skulle vara med mig för alltid.



2. Skyddsängel på vänster överarm.
Tatuering nummer 2 är lika självklar den. En skyddsängel som representerar min kärlek till Johan Larsson. Jag och Joss gjorde en identisk tatuering där det var en skyddsängel som hade följande text över glorian, "Amici per Sempre"
det betyder "Vänner för alltid" på italienska. Sen la vi till varandras namn under.


3. Westlife på höger underarm.
Min mest kontroversiella tatuering, förmodligen någonsin. För mig är det inte mer än att jag skrev in bandet jag älskar, lika mycket som folk skriver in Beatles texter, Iron Maiden eller Elvis ansikte. För mig är Westlife för evigt det största som kommer ske inom musik. Och jag kommer aldrig ångra den. Jag står för min åsikt och ät stolt över det. Själva fonten på tattoon har jag hittat på nätet, jag valde den för att den påminner mig om alviska, vilket jag älskar, men samtidigt ville jag inte gömma att det stod Westlife. Under lät jag "I wanna grow old with you" tatueras in, det är en låt av dom och jag tycker den passar bra med min tatuering.


4. Ängel på insida höger biceps.
Min fjärde ängel är en skyddsängel på insida biceps, det är min kusin Zana, som är Domagojs mor. Hon tog hand om mig när jag va yngre och var som en storesyrra som jag aldrig fick. Därför får hon äran att ristas in på min arm.


5. Mamma i änglagestalt på utsidan av högerbiceps. 
Jag älskar min mamma så den här tatueringen behöver egentligen inte beskrivas mer.


6. "A walk to remember" på baksidan av höger överarm, axel ner till armbåge.
Historiens bästa film måste självklart få pryda min kropp. Många kopplar mig till filmen. Kanske för att jag har lika vackert leende som Mandy Moore.


7. "This Womans Work" på baksidan av vänster överarm, axel ner till armbåge.
Jag älskar symetri, jag älskar låten som maxwell gjort, det är min och Joss låt. Så mer läglig tattoo finns inte på det stället.


8. RF mitt på biceps under första tatueringen.
Roger Federers egna märke finns nu under min första ängel. Han är en av dom största sportstjärnorna som levt och min förebild.


// "Ärmen"

Kommentarer
Postat av: Anonym

galet snyggt!

2009-01-12 @ 14:34:45
Postat av: Anonym

duktig tattuerare ;)

2009-01-14 @ 22:45:22
Postat av: Annzy

du e ju helt oki

2009-01-19 @ 15:34:52
Postat av: Ahmed

äru dum bree, Tsonga baaazz alla spelare på touren och pippar federers morsa! hahaha, sekta läään !!!!

2009-01-20 @ 05:24:13
Postat av: Emma

håller helt klart med om att A walk to remember är historiens bästa film. Sitter och kollar på den just nu faktiskt, haha. Min kompis visade mig en bild på din tatuering för något år sen, och jag är faktiskt väldigt sugen på att göra en själv! :)

2010-05-10 @ 17:18:37
URL: http://barakjelldahl.blogg.se/
Postat av: Daniella

Kul sida! Hur länge har du haft din sida?

2012-03-19 @ 00:41:56
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0