En typisk fredgaskväll när man jobbar lördag för en 22-åring som bor ensam!

Såhär kan en Fredagskväll se ut för mig, eller såhär ser den jämnt ut nuförtiden.

19.00 - Slutar på jobbet och tar hissen ner till plan 1/2 (Där vakten sitter). Även om jag inte snor något från vår butik så blir man lite svettig om handflatorna när man trycker på utpasserarknappen, lyser det grönt ler man inombords och går ut, lyser den rött ska två män (matchomän) leta igenom min väska som jag alltid har med mig. I den ligger det en svart hudvårdsväska. Lika pinsamt varje gång dom frågar, e det ditt puder? Det enda jag har där i som är manligt är min parfym. (sätter på min ipod)

19.03 - Drottninggatan är hemsk, det är förmodligen det värsta stället du kan befinna dig på i stan när du e förbannad eller har lite ont i huvet. Alla äldre människor som går i snigelfart, alla lattemammor som går bredvid varandra och leker bonito och alla som ska stanna till helt plötsligt för att kolla på skyltfönster. (ipod BBMak - I can tell)

19.04 - Jag är glad att kl är 19. Bara Souk och Åhlens som har öppet då. (ipod Westlife - Miss you)

19.10 - Förbi spärrarna och ner till Norsborg/Fruängen. Det låter läskigt men jag ska ju bara till Liljeholmen så det e lugnt. Hoppar på tåget (vilket som helst) och försöker hitta en fyra som är tom, som alla andra i detta land. För att sätta mig bredvid någon finns inte på världskartan. (ipod David Archuleta - Crush)

19.15 - Slussen, alla går av, känns de som, förutom dom som ska till Norsborg, Liljeholmen eller dom som ska till Hornstull. Alla bor nämligen där på tåget. (ipod Westlife - No place that far)

19.25 - Framme i Liljeholmen. Jag går upp för den smala trappan och tränger mig med massa folk upp till spärrarna. Där hoppas jag se "Alvik 1 minut" men det har hänt ungefär en gång på ett år. Antingen "Alvik 3 min" eller "Alvik 8 min"
Står det 8 minuter går jag till Coop och köper munkar och en liter mjölk, basföda hos Mr. Antunovic. Står det 2 minuter fortsätter jag ut till Tvärbaneplattformen. (ipod DB - Us Against The World)  

19.27 - Hoppar på tvärbanan och trycker direkt på stopknappen. Står upp hela vägen. (ipod Westlife - Us Against The World )

19.28 - Trekanten hoppar jag av vid och har nu 300 meter att avgöra om jag. (ipod stängs av)
- ska gå till ICA och handla (om jag itne vart på Coop i Liljeholmen)
- Köpa wook på Gröndals wook
- Gå hem

19.30 - Hemma, hoppar över alla skor som jag provat på morgonen.

19.30 - Klär av mig och springer in till toan, som vanligt´, väldigt kissnödig.

19.35 - Sätter på datan och loggar in på msn, kollar mail.

20.00 - Går upp och steker ägg och bacon. Samtidigt brer jag på majonäs på tre brödskivor och gör ett stort glas oboy.

20.05 - Väljer film (men det blir alltid någon serie eller sagan om ringen extramaterial)

20.15 - Maten e klar och jag äter till någon film i vardagsrummet.

20.30 - hämtar glass eller sockerkaka som alltid finns i mitt hem och ser på tvn. Stänger dock av kl 21.30

21.30 - Dusch

21.45 - sitter vid datan

23.40 - går till sovrummet, lägger mig i sängen och lägger i någon serie att somna till.

00.15 - Blir sugen på chips och dipp, så jag gör det. Ett stort glas fyllt med is och en liter BOB apelsinsaft.

01.35 - Ångest att jag jobbar imorn och inte sover, men tänker att jag börjar 11 så jag har till kl 3 på mig. sätter på alarmet på kl 06.00. Så jag kan vakna och bli glad att det inte är dags att gå upp än.

02.45 - Slumrar till...

02.55 - Vaknar till och stänger av tvn och dvdn.  

03.00 - Sover....


Kommentarer
Postat av: Steff

Han höRR inte börjat få in bloggsnitsen;)

Postat av: Anonym

Haha, låter sjukt mysigt! =)=)

2009-01-12 @ 00:27:39
Postat av: Annzy

lite poetiskt men inte illa

2009-01-19 @ 15:30:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0