Back to the future...


Sitter nu hos päronen i en för liten Oliver Bierhoffmilan-tröja. Mor min lagar mat och den berömda "korsningen" är ett stenkast från mig och datorn. Korsningen som blev en mötesplats för mig och Steffe i ca 10 år. Ikväll är det träning med Andrea Doria i den klassiska Hagsätra hallen, vi ska köra 5-kamp och lite styrka, men innerst inne så vill jag att dom blåser av träningen och säger att vi ska spela pricken eller volleykick med stora röda mattor framför målen. Det är en fantastisk nostalgi på Hagsätra. 9-år i grundskolan med alla barndomsvänner. 

Så idag ca 12 år senare sitter jag här, men nu betyder inte Bierhofftröjan "coolt" och "hjälte från EM 96". Nu betyder Bierhofftröjan "Retro". Det är precis det jag tänkte vara idag... lite retro. Det enda som känns betryggande just nu är maten jag får på bordet om 5 minuter, att jag spelar med Andrea Doria, att Mister är Mister och att Bierhofftröjan nu är för liten (den har varit för stor till år 2007).

Nu kan jag vara 13 igen och bara tänka på fotboll.

Om några timmar kommer jag tillbaka till framtiden igen. Där jag får laga min mat själv i min lägenhet, jobba i kostym och räkna fakturor och vara tvungen att gå till jobbet, och inte kunna "försova mig".

Men jag älskar det livet också, nu får man iaf i lugn och ro iakta porren kl 24 inatt, och inte vara livrädd att nån ska komma på en.




//Lovar att bättra på min uppdatering

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0