Lördagen som försvann

07.00 vaknar jag av någon konstig anledning och är jättepigg. Jag vet inte om det är solen utanför som gör det eller att jag och mitt fotbollslag Andrea Doria, (http://www.andreadoria.se/) ska spela vårens viktigaste match. Derbyt mot Atletico Nacka var väldigt uppsnackad. Det ska den vara, av många anledningar. En av dom är att kvalitén är lika hög som div 1-2 stundtals. En annan för att det är Andrea Doria som spelar, då skrivs det alltid.


11.00 Jag fick äran att spela med Fred Persson på innermittfältet för andra matchen i rad, jag tycker min match är sådär, varken bra eller dålig. Jag tycker dock att vi kompletterar varandra perfekt på mitten. Att springa runt med en av sina förebilder på fotbollsplanen och höra dom säga att:


"Det var en fantastisk passning, jag håller på att börja tjura"


Eller att Per-Jarle Heggelund ger mig en sådan varm och broderlig/beskyddande kram i halvtid mot Atletico Nacka för att han såg hur feldömd jag blev av domaren. Det är därför jag spelar i den här klubben, det är därför jag njuter av varenda minut jag är på planen med dessa personligheter.



Jag med bollen och Joss i bakgrunden.

Matchen slutade 1-1 efter mål av Sveriges Steven Gerrard. På hörna, en fantastiskt dålig hörna av nummer 32 som fick alldeles för mycket snö på bollen, men det har väl hänt Romeos pappa också ibland och ändå har Heskey vart först fram och nickat in 0-1 mot Andorra borta.


14.00 planen är att vi ska äta hos mina föräldrar och sedan spela en bra tresetare jag och Joss. Joss hade dock väldiga problem med skavsår efter matchen så han var tvungen att kasta in handduken. Så efter en ordentlig lunch åkte vi hem var för sig och duschade, han skulle komma till mig runt 16.00 och spela VM-kval med England på PES.


15.00 efter duschen slog jag på Viasat sport. Roger Federer - Novak Djokovic, semifinal i Roms masters. Dom hade påbörjat matchen 13.30 men efter ett regnavbrott tidigt i andra set så bollade dom in igen och skulle återuppta matchen efter att Roger tagit set ett med 6-4 och hade ett break upp i andra. 3-1 och Serben servar. Då händer det som numera är vardag mot top 4 spelare för Roger. Ramträffarna blir fler, forehanden sviktar, förstaservprocenten är sämre än när jag började spela tennis i Milanparken i Hagsätra på betong. Djokovic spelade inte bra. Men han kunde ändå vända matchen till 6-3 i andra set. Då såg man att det var färdigt för denna gången också. När sedan äckeldjokovic ger Roger ett break till 3-1 i tredje så är Roger så svag mentalt att han tappar sitt direkt efter blankt.


Jag älskar dig.

Jag vet ärligt talat inte om jag orkar se mer, jag ser i hans ögon hur dåligt han mår, hur inget stämmer, jag lider inte med honom, jag lider med mig själv för att min ikon, konstnären, slutat spela på top. Det gör inget för mig, för mig är Roger för evigt den bäste, han smutsar inte ner matcher som Nadal genom att spinna höga bollar mot baslinjen, men det som riktigt stör mig är att han inte kliver ner och spelar enkelt ibland, skippar vinnaren efter slag tre och spelar med marginaler från linjerna. Djokovic vände föresten till 6-3 i det tredje och förlorade mot indianen som vanligt i finalen, grattis tennisälskare.

16.00 Johan Larsson kommer hem till mig och vi sätter på PES 2009. England i VM-kval, detta är en nytändning för oss, efter två år med City och 3 titlar. Vi avslutade direkt innan El Clasico började. Men det går väl hyfsat, vi ligger på delad poäng med Kroatien men har bättre målskillnad, dock ska vi spela borta mot dom och där kan vi gå till ett nervigt play-off.



Kapten för mig oss Joss.

20.00

Barcelona vann med 6-2.

Barcelona är världens bästa lag.

Barcelona spelar gudomlig fotboll och jag tycker att Inesta borde få mer beröm än Messi.
Barcelona är skadefria och när dom är det kan inget lag stoppa dom, kanske en Fletcher i form.

Barcelona vinner La Liga helt rättvist.

Barcelona vinner förmodligen CL också helt rättvist.

Real Madrid har kritvita matchtröjor och Raul i laget, det räcker för mig.


Bästa seplaren i Barcelona.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0