D.U - Dagens ungdom

Jag var och handla lite vin till Dannes, Martins och min killkväll ikväll.

På tvärbanan hem så sätter jag mig i en fyra med tre tjejer i 17-års åldern. Vanliga svenska tjejer med idominsalva på läpparna, för mycket solpuder, piercing på utsidan av läppen och en doft av tuggummi.

Dom såg normala ut, varken snygga eller fula, det som jag tar med mig från den här resan förutom att jag log ena sekunden och blev ledsen i nästa sekund var det dom pratade om.

Det var tjejen bredvid mig som babblade om sitt liv till dom övriga tjejerna, som alla åt godis.

Tjej 1: Jag tänkte köpa en Canada Goose jacka.
Tjej 2 och 3: När?
Tjej 1: När jag får lön. Det är en som säljer för 1700 kr i Älvsjö.
Tjej 2: En kille eller?
Tjej 1: Jag vet inte faktist.
Tjej 3: Haha vet inte?
Tjej 1: Ja asså han heter Anders. Hur som helst, han säljer dom för ett och sju och det är det värt tycker jag, bruna, svarta och röda är dom, långa modellen.
Tjej 2 och 3: Vadå har han öppnat en butik eller?
Tjej 1: Nej asså han har dom hemma, han har säkert snott dom men whatever dom e nya iaf.

Tjejerna småpratar om vilken färg hon ska ha.

Tjej 1: Andreas i Huddinge ringde mig igår och ville träffas och bli seriös.
Tjej 2: Vad sa du då?
Tjej 1: Att jag inte kan vara med en kille som är ute varje fredag och super och knarkar. Han sa att han inte knarka längre och att han skulle trappa ner på festandet.
Tjej 3: Vadå, ska Andreas trappa ner? knappast!
Tjej 1: Ja men han är iaf bättre än Patrik i Bålsta. Andreas har ju det jobbigt, han knarkar och super varje helg, hans mamma är alkolist och hans pappa är död. Han bor hos hans brorsa nu och brorsan hotar med att slänga ut han om han röker på en gång till.
Tjej 2: Hur gammal var Andreas nu igen? (Bato tänker, 86a 87a kanske)
Tjej 1: Han är 92a.
Tjej 2: Okej men Jocke då? Hur gör du med han?
Tjej 1: Äh jag får väl lite närhet av Andreas tills Jocke kommer hem från Skåne.

Och där klev jag av tåget. Det var altså en station mellan Liljeholmen och Trekanten.

Jag vet iaf vad jag svarar på frågan, vill du ha en pojke eller flicka när du får barn?

Ingen av dom, im into brown sugar.

Nej men skämt åtsido, var i helvette är världen påväg.

mvh
En orolig förälder om 18 år.

  


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Men du kommer ju bli världens bästa pappa så du behöver inte oroa dig:)

2009-11-03 @ 16:43:36
Postat av: Anonym

Gubben, svart bakgrund e juh inte så bra om man ska kunna läsa kommentarer :P

2009-11-04 @ 10:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0