Lite stil för oss killar

Jag brukar säga att man inte ska ha en enda stil, utan att man klär sig olika för olika tillfällen. Jag är iaf en sån som måste ha variation. Sen gillar jag kläder för mycket för att välja bort nått. Converse, kängor, sneekers och finare skor är ju helt olika på olika byxor och stilar.

Converse till chinos/tajtare jeans. Jag bär dom oftast till min töntlook. Avslappnad stil med en t-shirt med tryck eller en tajt skjorta.  

Kängor med slitna jeans eller lite baggy jeans och t-shirt/skjorta. Ett bra tips är att matcha skärp med kängorna. Jag brukar ha brunt eller svart vad gäller skärp och kängor. Kängor är väldigt snyggt att bara klä ner en stil, om du har skjorta, slips och cardigan så är det perfekt att bryta av med nått slitet som kängor. 

Sneekers, och då menar jag vanliga nike Air force one, använder jag endast till lite vidare jeans eller baggy shorts på sommaren. Vilket är logiskt. Har du vida byxor är inte converse så snyggt.

Finare skor, använder jag enbart på kostym. 2003 var det väldigt populärt att ha jeans och finskor men jag tröttnade på det rätt snabbt. Ska jag ha det så är det all in med en snygg kostym eller tredelad kostym.

Här har du två olika stilar på mig som jag tycker om.

Sliten look (David Beckham, Johny Depp, Fredrik Ljungberg)


Bruna kängor, jeans, brunt skärp, rutig skjorta, skinnjacka, brun halsduk och gråa torghandskar.


Vitt linne under skjorta är snyggt. Mycket snyggare än t-shirt eftersom rigningen är djupare.


Basker är snyggt till detta.


Töntlook (Adam Brody)

Converse, chinos, lose fit jacka, torghandskar och matchande halsduk.

Och en Chrismukkah-tröja sähär på hösten.

Pälsmössa när det är kallare.

MVH
Bato

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0