Firma 24 e 32!

Eftersom jag gillar att designa grejer på PES så kommer nu ett eget klubbmärke för mig och Joss.

Vi har under åren utvecklat vårat spel och nu när PES 2010 släpps kommer vi vara hungrigare än någonsin. Så när alla jobbar utom jag, och jag inte har nått att göra så designade jag ett egen emblem till oss.

det ser ut såhär.



Förklaring på allt.

Skelettet: Skelettet gjorde jag som Manchester Uniteds, eftersom vi båda älskar klubben.

Fladdermusen: Det är ett tecken jag och Joss brukar göra när vi gör viktiga mål, då gör vi tecknet med händerna precis som Anelka gör. Självklart totalt ironiskt. Man ska helst låta som en fladdermus också.

Engelska flaggan bakom Fladdermusen: Vi älskar Englands landslag (speciellt när Becks spelar där). Jag ville även hylla Genoa, Andrea Doria.

Banderoll längst ner: Vi älskar allt med Italien. Maten, kulturen, fotbollen, och Joss är världens största Romasupporter, så jag lät dom vackra färgerna grönt, vitt, rött vara delaktiga i den. Siffororna i banderollen är Romerska och betyder 1986. Vårat födelseår.

X-Y-B-A: Är Bokstäverna man spelar med på en XBOX-kontroll. Dom har även olika färger på kontrollen vilket jag visar i märket. Detta har jag med som en snygg detalj för att det är TV-spel vi pratar om inget annat.

Romersk Krigare: Behöver jag väl inte ens förklara. Totti har den på armen och det passar med vårt märke.

Banderoll längst upp: Samma sak här med färgerna men nu är våra namn på banderollen istället för födelseår.

XXIV-XXXII: Våra tröjnummer på fotbollen.

Slott: För att hylla AIK men jag ville göra det mer italienskt och elegant så jag valde lite spetsigare torn. Sen fick jag rita till dom själv så vi fick vår egna.

Flaggor på tornen från vänster till höger: Italienska flaggan, Svenska flaggan, Romas färger, Real Madrids färger, Kroatiens färger, Englands flagga.

Stjärnan: Har ingenting med vårt klubbmärke att göra. Den betyder 11 ligatitlar såhär långt i våra karriärer. Var 10e ligatitel får man en stjärna på riktigt och vi vill inte vara annorlunda. Med tanke på att vi spelar för titlar och itne för att det är kul kommer det byggas på mer sjärnor över märket snart.

//Bato
 


Kommentarer
Postat av: Oskar

Å herregud!

Kan vara det femte vackraste klubbmärket i historien...

1. Romas gamla med bara varghuvudet.

2. AIK

3. Romas nuvarande

4. Andrea Doria

5. Joss Bato

2009-10-11 @ 22:25:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0