Sagan om Ringen-dag

Efter många om och men, och efter sökandet för en ledig dag för oss båda, hittade vi äntligen en dag som passade båda. Inga tjejer var bjudna, inga tjejer ville bli bjudna. Vi tog en dag och stängde in oss i 13 timmar och bara var inne i Midgård. Sagan vi älskar...



Lembasbröd

Martin Narvelo kom lite sent till mig imorse. Vi skulle ju starta I tid med våran Sagan om Ringen dag. Alla tre filmer skulle plöjas igenom och god mat skulle mätta våra magar.  ”A wizard is never late, Frodo Baggins, he arrives precisley when he means to” fick jag som sms för att han var sen. Jag förlät han omedelbart, medan jag fixade egna Lembasbröd till frukost.

Frukosten såg ut såhär:


Örtté, Lembasbröd med majonäs och ägg. Bacon och Salt från fylke.

Vi drack 4 liter te och massor av bacon. Efter första filmen tog vi en promenad och andades lite frisk luft.

Sen blev det lunch. Den såg ut såhär:


Lembasbröd, ost och Tomat. Stekt skogssvamp, mjölk och självklart salt från Fylke.


Gott!

Sen satte vi på den andra filmen, som var 34 minuter längre än ettan. 3 timmar 34 minuter.

Efter halva filmen blev vi hungriga så det blev lite god middag.


Nötspett, tomat, smörstekta svampar och mjölk.



När den andra filmen var klar satte vi på den tredje direkt, eftersom vi var ganska illa ute tidsmässigt. Dock unnade vi oss lite ostkaka och te.


Ostkaka som min älskade mor har gjort.

4 timmar senare var vi klara med den sista filmen...och 13 timmar efter den första startade.


Salt från fylke med torkade olivbitar.

Med mycket snack under filmerna (vi kan dom utantill) och mycket prat om Thon (som är Pippins skaldubbel) så blev detta en dag som vi kommer göra om, förhoppningsvis fler år framöver.

Men jag själv tycker jag inte varken filmerna spelar någon eller maten.

Jag har hittat en vän som Martin i vuxen ålder. Hur ofta hittar du någon kompis när du överstiger 20 år. Martin är en vän jag delar otroligt mycket gemensamt med. Skulle faktiskt säga att han fulländar min kompisskala till det perfekta. Jag hade allt och nu har jag lite till. Vi kommer ha 100 sådana här kvällar och dagar till.

Mvh
Galadriel


Martins point of view...


...och min hörna.


mys


Fantastiskt


Kommentarer
Postat av: Ankica

Snygt!

2009-10-15 @ 10:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0