DVD-filmer

För några år sedan började jag samla på dvd-filmer, nu är min samling nära 400st.

Många laddar ner filmer eller ser dom en gång och bryr sig inte om när dom ser den igen.

Jag gillar att ha mina favoritfilmer på väggen, vissa kan jag ha där för en orsak.

Jag har alltid sagt att det är bättre att lägga pengar på filmer än på snus, cigaretter och sprit. Att ha en bra film när det är dåligt väder och klockan är för mycket för att hinna med att se filmen som börjar 21.00. Visst har jag SF anytime där jag kan hyra typ 5000 filmer, och visst gör jag det, men jag har den inte på väggen.

En annan stor aspekt till varför jag köper så mycket film är extramaterialet på vissa filmer. Bakom kulisserna, hur dom har filmat, reggiserat och klippt. Jag tycker det är intressant.

Sen har inte alla filmer lika bra extramaterial som Sagan om Ringen-filmerna, men det har ingen som jag stött på hitils.

Min flickvän frågade mig igår hur jag kommer göra när jag har så mycket filmer så jag inte får plats med dom. Jag svarade att jag kommer ha en helt vägg full. Nu har jag 400-filmer på kanske 8-års utspritt samlande. Det tar kanske 9% av min vägg i Sovrummet. Vi säger att jag köper 400 filmer till under 8 år, då är jag 31år gammal och 18% av min lilla vägg är full, när jag är 39 är väggen uppe i 27%. Då har jag förmodligen barn och större hushåll.
När jag är 47år kommer jag enligt statistiken ha 36% av väggen full, altså inte ens hälften.

När jag sedan börjar närma mig 55-år kanske jag kommer få barnbarn, då ryker ca 5% av min vägg till dom. Ensam hemma filmerna, Narnia filmerna, Beethoven-triologin etc.

36% + 9% = 45% - 5% (Barnfilmer) = 40%

Vid 55-års ålder har jag altså 40% av min lilla vägg i mitt lilla sovrum hemma i Gröndal full.

Och ca. 1800 filmer.



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0