Gammal är äldst

Jag älskar 80- och 90-talsfilmer. Dom känns så enkla och charmiga. Jag har beställt massor av gamla filmer. Oftast är dom rätt barnsliga, som Älskling jag krympte barnen, polisskolan eller t.o.m Beethoven (som jag trodde jag skulle gilla för att jag gjorde det när jag var yngre men som visade sig vara skitdåliga)



Jag beställde en kriminalthriller som jag sett på "Showtime" , en av mina favoritkanaler som bara visar gamla filmer.

Den heter Vittnet vid fönstret, och trots att allas vår Carey Mahoney är med så är den optimal en ledig eftermiddag.

Sen tycker jag att 90-talets actionfilmer skojar med dagens. Man försöker för mycket, både med manus och med effekterna.

Under 80 och 90-talet fanns det inget manus, bara John McKlane mot 30 terrorister, Steven Seagal mot 30 Terrorister, Van Damme mot 30 terrorister och ibland en svagt spelande Keanu Reeves som man älskar i Speed.


John McKlane

Det finns inga riktiga Actionhjältar idag. Därför ska det bli kul att se Expendables idag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0