Natt!

Hela Gröndal sover. Jag öppnar min balkong för en sekund för att fylla min 43 kvadrats lägenhet med lite kall luft. Tvärbanan har slutat gå. Alla småkids har för längesen somnat...ingen är här utanför. Min tv har stått på kanal 12 hela natten, Eurosport är kanalen. U.S Opens 1:a dag och första omgång.

Jag har suttit uppe och väntat på min stora idol Roger Federer, klockan är nu 02.31.

På Arthur Ashe Stadion spelar Venus Williams en förstaomgång. Efter henne kommer Roger in. Det sköna med att det är Williams är att man vet att hon vinner två raka, alla andra damer ger bort sin serve 6 gånger och det blir alltid tre långa set när man väl väntar på herrmatcherna.

Så jag kollar istället på Eurosport två, som av någon anledning är på kanal 70 och inte 13.

Evighetsmaskinen Lleyton Hewitt spelar mot Mattheu, en fransman som spelar helt sagolikt. Hewitt älskar underlägen, han låg under nyss med 2-0 i set 4-4 och egen serve 15-40. Två breakbollar, den ena vinner han direkt på serven. På den andra missar han förstaserven och Mattheu kliver in i banan, då kickar Lleyton ut serven och linjemannen skriker OUT!!!!

Break och Mattheu ska serva för matchen!

Tror alla...

Hewitt tar till det som heter Hawk-eye, flera kameror som följer bollen, där man kan utmana domslut, och Hewitt får rätt!!! Servar bra i dom två nästa poängen och vips så ska Mattheu serva för att hålla sig kvar i setet istället för att serva för matchen.

Självklart blir han bruten och Hewitt skriker C'mon över hela arenan. Jag har en hatkärlek för honom. Han har vänt 0-2 underlägen 6 gånger innan, jag tror inte det räcker hela vägen ikväll men han kämpar alltid.

New York kommer vakna snart, klockan är 20.40 hos dom nu, och snart ska han in, Mästaren.

Glöm det jag skrev innan, då ledde Williams med 4-1 men i sann tjejdålig anda så har den vilsna Italienskan kommit tillbaka och det står nu 4-4. Roger kommer in på banan klockan 4, då sover jag garanterat.

Återkommer antingen senare eller imorn bitti....

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0