Sko(la)

Eftersom jag tycker att 99% av svenska folket har direkt fula skor, då menar jag inte att dom gör det med flit, jag har bra smak, så ska vi prata lite om skor.

Jag ska visa dig lite av mina skor och med vad jag bär dom. Samt vilka världsstjärnor som inspirerar mig för just det skovalet. Jag tycker att man ska kolla på andra och våga hitta olika plagg och skor som man faller för.

Skor: Kängor
Anledning: Traschigt och snyggt att blanda med något stilrent. På vintern är det bekvämt med varma skor. 
Med vilka byxor: Jeans som är lagom tajta eller lite mer baggy, helst slitna. Tycker inte det e snyggt på Chinos eller stuprörsjeans.
Med vilka kläder: Jeans, rutig skjorta, t-shirt, stickat.
Kändisen: David Beckham, Johnny Depp, Fredrik Ljungberg







Mina kängor:





Skor: Converse
Anledning: Världens skönaste sko. Lite tråkigt att alla har den men det är inte många som bär upp den rätt.
Med vilka byxor: Tajtare jeans, chinos eller shorts.  
Med vilka kläder: Preppylook, går även med kostym om man hittar rätt look som inte är för "Armani". Om man som jag vill köra lite nördlook funkar det utmärkt med den här klassikern till sko.
Kändisen: Adam Brody, Zac Efron









Mina Converse:


Skor: Sneekers
Anledning: Sjukt snyggt med lite vidare jeans och baggy shors.
Med vilka byxor: se ovan. 
Med vilka kläder: Street look, t-shirts, jeans.
Kändisen: David Beckham





Mina sneekers:



Skor:
 slitna fin-skor
Anledning: Snyggt till preppylooken eller den slitna varianten.
Med vilka byxor: Tajtare jeans eller chinos.
Med vilka kläder: Stickat, preppy
Kändisen: Johnny Depp, Zac Efron, Adam Brody



Mina slitna fin-skor:



Skor:
Fula skor
Anledning: Du hörde rätt. Om du vill ut och gå eller bara vara lite ironiskt sexig så ska du ta bekväma skor, vilket oftast innebär att det är fula skor.
Med vilka byxor: Vilka som helst, det ska helst se konstigt ut.
Med vilka kläder: Lediga kläder, inget strikt.
Kändisen: Adam Brody



Mina fulskor:



puss

Kommentarer
Postat av: mamma

Ti si kao stonoga? Puss

2010-08-20 @ 08:58:29
Postat av: Joss

Tusenfoting! Haha, fantastisk kommentar.

2010-08-23 @ 23:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0