Lucka : 2 December 2010

Här har du min julkalender för 2010. Temat är dom 24 bästa julfilmerna någonsin enligt mig. Alla har ju olika favoriter, men jag kan tänka mig att du kommer hitta någon ny favorit som du aldrig hört talas om och även klassiker där du känner nostalgi bara du hör titeln på filmen. Filmen i sig behöver inte handla om julen, den kan handla om något helt annat men det ska finnas en julkänsla i den och det ska vara optimal att se på någon gång under december. Filmerna jag valt har jag på min dvdhylla, så jag utgår från de.

Filmlista: Top-24 julfilmer genom tiderna
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
22.
23. Flickvänner från förr
24. Bad Santa



Dagens Film: Flickvänner från förr
Genre: Komedi, Romantik
År: 2008
Tid: 1 timme 36 minuter 
Skådisar: Matthew McConaughey, Jennifer Garner
Handling: En världsberömd modefotograf Conner Mead (Matthew McConaughey) är en playboy snygg, självsäker och framgängsrik helst när det gäller kvinnor. Han låter sig aldrig bli för långvarig i sina förhållande för han tror inte på kärleken. Han håller sig ifrån allt som påminner om kärlek men en dag måste han åka hem till sin familj för hans lillebror ska gifta sig. Och då ställs han öga mot öga med sitt förflutna och en rad före detta flickvänner...
Trailer


Min åsikt:
En charmig film som möjligtvis inte har något att göra med julen, men det är snö och dom är i ett gammalt slott i princip hela filmen. Det är få filmer jag gillar med Matthew, denna är en av dom. Han passar rätt bra i den här rollen och fast det inte är min favoritfilm ser jag den i vinter, det borde du också göra!

Filmens julbetyg




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0