Martin Narvelos och mina nörddagar!

Jag och Martin Narvelo brukar ju nörda ner oss i Sagan om Ringen, som du kan läsa om här på bloggen. Men nu vill vi ha en ny utmaning, precis av den anledningen som Frodo lämnar midgård och åker från dom grå hamnarna till ett nytt liv...how can we go on...

Jo we can go on ganska så enkelt!

Titta her, på min struktur, på mina dvdfilm, jag ticker det er jettevra faktis.

Det här har jag hemma som vi kan nörda ner oss i förutom sagan om ringen.


Filmer: American Pie: 1, 2 och Wedding
Effektiv tid: ca 4 timmar 30 min
Optimal mat: Äppelpaj
Mat som vi kan få till: Äppelpaj
Förklaring: Tillbaka till skolbänken och slappna av med lite skön komedi i 4 timmar. Sen kliver vi ut efter, om inte någon har fått i sig vit öl.



Filmer: Pirates of the Caribbean: Svarta pärlans föbannelse, Död mans kista, Till världens ände 
Effektiv tid: ca 8 timmar
Optimal mat: Musslor, räkor, rom och tropisk frukt.
Mat som vi kan få till: Allt ovanstående
Förklaring: Otroligt bra äventyrsfilmer som har otroligt bra skådisar, här kan vi frossa i grabbsnack och coola scener.



Filmer: Matrix: 1, Reloaded och Revolutions
Effektiv tid: ca 6 timmar 30 minuter
Optimal mat: I Matrix: Precis vad vi vill. I verkligheten: Mjölk och müsli eller linser.
Mat som vi kan få till: Allt ovanstående, kopplar vi in oss kan vi äta vad vi vill annars är det kall och äcklig mat.
Förklaring: Nörden Neo ska bilda team med två nördar till, Morpheus behöver oss Martin, slutet är nära.



Filmer: Star Wars: Episode I, II, III, IV, V och VI
Effektiv tid: 13 timmar och 30 minuter
Optimal mat: Dom konstigaste maträtterna vi hittar. Allt som ser ut som framtiden. Mycket tuber och inplastat.
Mat som vi kan få till: Allt ovan.
Förklaring: Ingen tjej gillar Star Wars, vilken tur säger vi på denna tjejfria dag.



Filmer: Indiana Jones: Jakten på den försvunna skatten, De fördömdas tempel, det sista korståget och kristalldödskallens rike.
Effektiv tid: ca 8 timmar
Optimal mat: Aphjärna, dadlar, Ormynglar, Skalbaggar.
Mat som vi kan få till: Dadlar, Geleormar från godisaffären.
Förklaring: Det första äventyret jag känner till filmväg som fångade mig. Kanske lite grabbig, vilket är perfekt.



Filmer: Mission Impossible: 1,2 och 3
Effektiv tid: ca 6 timmar
Optimal mat: Fin resturantmat som man måste äta på 5 minuter eftersom det kan finnas en bomb under bordet.
Mat som vi kan få till: Allt ovan med förhoppningar att det inte finns en bomb.
Förklaring: En cool agentrulle där det är action i 6 timmar!



Filmer: James bond: 1 till 22
Effektiv tid: ca 44 timmar 
Optimal mat: Från alla möjliga länder, helst rysk mat. Martini är självklar.
Mat som vi kan få till: Allt ovan.
Förklaring: Här får vi nog dela upp dagarna för första gången, om inte båda är lediga i tre dagar.



Filmer: Van Damme och Seagal filmer
Effektiv tid: Oändligt, men jag har ca 20 filmer med dom två.
Optimal mat: Kosttillskott, Anabola, Shots
Mat som vi kan få till: Allt men inget vi gör förutom det sista.
Förklaring: Våra favoriter, kultfilmer. Dom är så dåliga att dom blir bra.



Filmer: Harry Potter: 1,2,3,4,5 och 6
Effektiv tid: ca 15 timmar
Optimal mat: Allt vi kan trolla fram.
Mat som vi kan få till: Vi kan inte trolla men vi kan trolla med vårat visakort på ICA Kvantum.
Förklaring: Flera nivåer under Sagan om ringen, men vad säger det när inget tar dom filmerna? Fantsy är fantasy.



Filmer: Spiderman: 1, 2 och 3
Effektiv tid: ca 6 timmar och 30 min
Optimal mat: Pizza från pizzahut
Mat som vi kan få till: Allt ovan
Förklaring: Fram med alla våra sinnen och njuta av lite comicfilmer.



Filmer: Tillbaka till framtiden: 1,2 och 3
Effektiv tid: ca 5 timmar
Optimal mat: Klassisk mat eller en ny rätt, allt funkar, beroende på vilket år vi kollar på.
Mat som vi kan få till: Allt ovan.
Förklaring: En mysig trologi som man lätt kan se en hel dag.



Filmer: Die Hard: 1,2,3 och 4.
Effektiv tid:  ca 8 timmar
Optimal mat: Blodpudding och Twinkies
Mat som vi kan få till: Se ovan, men jag äter inte blodpudding, så kanske en Twinkie.
Förklaring: Världens bästa actionfilmer genom tiderna.



Filmer: Survivorman Säsong:  1,2 och 3
Effektiv tid: ca 22 timmar och 30 min
Optimal mat: Helst inget, men kanste ett ägg var eller en gräshoppa.
Mat som vi kan få till: Vi vill inte få till någon mat.
Förklaring: Behövs det nån?



Så du ser Martin, det finns massor att välja på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0