AUSTRALIAN OPEN : omgång 1

Eftersom min dygnsrytm är normal och jag jobbar så kommer jag bara kunna se ett fåtal matcher till en böjan. Främst för att jag inte orkar sätta klockan på 04.30 och se Roger spela ganska bra och alltid gå vidare till 4e omgången. Det är då det börjar bli roligt, när han möter spelare som han måste höja sig mot.

Imorse fick jag ett sms från Joss "Där rök Robin efter att han ledde med 2-0 i set."

Jag är inte förvånad någonstans. Ska han bli en top 10 spelare på heltid måste han bli jämnare.

Robin Soderling reacts after a point during the match
5-7 2-6 6-4 6-4 6-2

Roger vann sin match med 3-1 i set där han förlora första och höll på att komma i 1-2 underläge men vann tiebreaket tredje set, sen vann han som vanligt med 6-0 i sista.

Första matchen är alltid svår och Andreev är en riktigt bra spelare.

Photo Titled Roger Federer serves on day two.


Den som fortsätter övertyga är Nikolay Davydenko. Jag tippar minst en semi för ryssen. Vann enkelt med 3-0 och förlorade endast 4 game på hela matchen mot tysken, Kindlmann.

Rafael Nadal wins against Peter Luczak

En match som jag såg igår var den mellan Rafa och Peter Luczak från Australien. Hemmaspelaren var självklart övertänd och spelade sitt livs tennis. Förlorade första set med 6-7 och sen va det Rafa för hela slanten. 6-1 och 6-4 i dom två sista. Rafa ser farlig ut, och har 2008 blicken med sig.



Hur Kroatien får fram spelare efter spelare är svårt att förstå för folk som bor i Sverige. Desto lättare är det för mig när jag spenderar 5 veckor varje sommar i Kroatien och ALLA spelar tennis. Det kanske finns 100 bamor bara i Pula. 60-70 kr i timmen och alla spelar. Tack Ivanisevic för det efter 2001 Wimbledon. Vi är tyvär inte där än i Sverige. Här får du betala 160 kr i timmen och dina tider blir 12-14 på en vardag för att pensionärer har fullbokat allt annat, klart vårt hopp efter Söderling blir Vinciguerra. Pinsamt.

Lyssna på detta. 5 spelare från lilla landet Kroatien är vidare till andra omgången.

Kvalspelaren Ivan Dodiq slog Ferrero i en tuff 5-settare. Marin Cilic vann mot Santoro i hans sista turnering. Santoro slutade 2009 men kom på att han skulle bli historisk genom att bli den första spelaren som spelat Grand Slams i 4 deceniums. Antonio Veic slog skandalspelaren Daniel Koellerer i 5 set. Ivo Karlovic slog Stephanek i 5 set. Det är riktigt starkt gjort med tanke på Sthepaneks form. Ivan Ljubicic hade det lite lättare i sin 1:a omgång, 3-0 mot Kubler.

Nu blir det att hålla på Roger och 5 kroater, när Robin rök i första.

Annars gick..
Roddick, Del Potro och Murray enkelt vidare till 2:a omgången.

Game, Set and Match

Bato


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0