The prince of pop

Jag vill bara ta en stund och hylla en världsstjärna.
Han kallas för JT.
Inte han som spelar i Chelsea.
Jag pratar om mannen som vet hur framtidens kärleks och sexljud ska låta.

Justin Randall Timberlake


N'SYNC - POJKBANDET

Enligt mig världens bästa artist. Allt JT rör vid blir till guld. Jag lärde mig hans namn i slutet på 90-talet, då hans pojkband N'sync var som störst. Deras platta No strings Attached sålde mest genom tiderna under första veckan den släpptes.

Han och JC Chasez var förgrundsfigurerna för detta pojkband som inte har en dålig låt. Antingen är det I'ts gonna be me eller Selfish, jag rankar dom före BSB alla dagar i veckan.

Han hade en falsett av guld under den tiden. Här får du några låtar som jag tycker om från N'sync.









JUSTIFIED - FÖRSTA SOLOPLATTAN

När jag hörde att N'sync skulle splittras 2002 blev jag illamående, jag tänkte inte då på att världens bästa soloartist skulle formas under dom närmsta 8 åren.

JT hade hits som Cry me a river och like a love you. Om jag ska va ärlig tyckte jag det var bra, men det var inte i närheten av N'sync.




Han hade dock vuxit upp och snaggat sitt hår, såg coolare ut och började bli känd för att kunna dansa magiskt. Efter att ha varit med i Snoop Doggs låt Signs så blev han kompis med producenten Timbaland. Timba skulle göra Justin till den störste, på ett väldigt konstigt sätt tyckte jag och alla andra till en början.


FUTURESEX/LOVESOUNDS - ERKÄNNANDET

Första gången jag hörde låten Sexyback var 2007, när albumet släpptes. Då tyckte jag att det var det sämsta jag hört. Jag blev arg och besviken att man förstört en artist. Men efter några lyssningar insåg jag och hela jorden att detta var banbrytande. Låtar som What goes around, Chop me up, Lovestoned på en och samma skiva!!! jag var helt slut.

Sen missade jag konserten i Sthlm eftersom jag var i Kroatien samtidigt. När sedan Joss kom ner så var han helt kär i JT, eftersom han var på konserten. Det var JT hela sommaren 2007.

Liveframträdandet av sexyback här nedan är bland det bästa jag sett.





2008/2009 - FEAT. JUSTIN

2008/2009 var åren då JT sjöng på andra artisters låtar och höjde upp dom till en annan planet. Madonna - 4 minutes, 50 cent - Ayo technology, T.I - Dead and gone, Ciara - Love sex magic är några. 

Här har du en låt som du förmodligen inte hört, den har han producerat till Leona Lewis till hennes nya skiva Echo. Låten heter Don't let me down och JT sjunger i bakgrunden på refrängen, så oerhört bra!



Jag hoppas han släpper eget snart också, för JT gör bara bra saker: The prince of pop

XO
Bato

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0