Min tv-spelsklubb


Möt Stefan Lukas. Mannen med många ansikten. Han har många smeknamn, det har alla kära barn. Från Vangelis till Beffo till Steffe. Vem gillar inte denne halvgrekiske ynglingen.

Han gillar Beatles, Seinfeld, otroligt starka vodkadrinkar som tydligen heter "Gotland", Jared Leto, Alexander Den store och har en gång i tiden krupit under sin säng i ett vitt linne och låtsas vara John McClane.

Steffe var min första vän i sverige och har varit som en bror för mig i livet. Vi skiljs aldrig åt, inte ens med båt.

Namn: Stefan Markus Lukas
Smeknamn: Vaggan, Vangelis, Steffe, Beffo, Stefaaaaan (Vill du hjälpa mig med matten?)
Styrkor på TV-spel: Spelar oerhört enkelt och tyskt. Har en passion som sällan skådats. Det är inte omöjligt att Steffe firar ett mål innan den gått in för att släppa kontollen och knyta näven, när han då inser att ribban eller räddningen är ett faktum är det för sent att sätta den i det öppna målet. 
Svagheter på TV-spel: Tekniken, det irrationella och det oväntade. Inte spelat sig in i vårat spel eftersom han tillbringat dom senaste 3 åren på en ö, och då pratar jag inte om att han spelat i en ABC serie långt bort över atlanten. 
Största TV-spelsminnet med honom: Fifa 99 kväll hos mig. En tjej kan ha blivit våldtagen utanför mitt hem, det lät så. Steffe var Tottenham en hel säsong och jag Man. Utd. Han värvade Shearer för att han var bäst på spelet, jag värvade fixstjärnor som Rivaldo och Van Nistelrooy (innan han gick dit)
Vill alltid spela med: Smålag i dom stora ligorna. Helst Bundesliga eller Ere Divisie. Steffe behöver bara en spelar som han gillar i ett lag för att han ska välja det. Gemensamma minnet är väl när jag han och Joss spelade med tre olika lag i Serie A och höll på i 3 säsonger på PES 2009.
Detta gör vi hösten 2010: Spelar med Schalke 04 med Raul, Vinner ligan med Besiktas och har Guti som lagkapten, Han kommer vara Juve, jag Milan och Joss Roma i en lååång liga.
Beställer på Gröndals Pizza: Husets Special eller Kebabpizza



Möt Johan Larsson. Killen som ursprungligen kommer från Italien med till skillnad från mig så bytte han till ett svenskt namn så han skulle kunna få jobb. Joss älskar Snus, Seinfeld, Djupa filmer, Totti, Scarlett Johansson, JT och Roger Federer.

Johan har en uppkäftighet som gör honom till den han är, en mjukhet som gör honom till en vän och en humor som gör honom till en bror.

Namn: Karl-Johan Larsson
Smeknamn: Joss, Larsson, Venti-quattro, Super Marco.
Styrkor på TV-spel: Tekniken och avsluten. Kan vara den bästa avslutaren virtuellt någonsin.
Svagheter på TV-spel: Lite egoistisk av sig och vill "Showa". Tar ofta rött kort när vi ligger under.
Största TV-spelsminnet med honom: Vm-guld på VM-spelet 2002, när vi insåg att det var amatör vi vann på. Alla stora titlar som vi har skrivit ner och milstolpar. Zolas chip från halva plan på International.
Vill alltid spela med: Roma, Real Madrid och Man. Utd och självklart alltid vårt Chelsea.
Detta gör vi hösten 2010: Spelar med Adriano i Roma och sedan vinner vi ligan med ett mindre lag i England.
Beställer på Gröndals Pizza: Hawaii utan räkor.

väl mött.
Bato


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0