Spatimme!

När jag nu är ledig tänkte jag ha en liten skönhetstimme hemma.

Första och främst en lång och varm dusch. Det är både skönt och det öppnar porena...juste man blir ren också.

Produkter

Shampoo:  Matrix Forte Thérapie Strenghtening Shampoo
Stärker håret och reparerar kluvna hårtoppar.

Strengthening Shampoo
Från Björn Axén
244kr

Balsam: Matrix Hydra Thérapie Conditioning Balm
Reparerar skadat hår, vilket mitt är efter min blekning.
Conditioning Balm
Från Björn Axén
188kr

Duschkräm: Axe Skin Contact Smoothing shower scrub
Tar bort död hud och doftar magiskt, Kaktusmjölk.

Från Coop
ca 45kr

Samtidigt i duschen så skrubbade jag ansiktet.

Ansiktsskrub: L'Oréal Paris Men
Tar bort död hud och lenar ut huden. 


Kicks
110kr

Efter duschen så la jag på en ansiktsmask.

Ansiktsmask: Engångsmask JP
En peel-off mask som rengör huden på djupet innehåller myntablad som gör huden fräsh.

Kicks
20kr

Efter att masken varit på i 10 min drar jag av den. Tvättar ansiktet med ljummet vatten och torkar det. Sedan lägger jag på en ansiktskräm från Body shop.

Ansiktskräm: Maca Root Face Protector Men
Skyddar huden och gör så T-zonen inte blir fet.


The Body Shop
175kr
 

Använde även världens bästa deodorant.

Deodorant: Rexona Maximum protection Women
Den är helt sagolik, är snustorr under armarna fast jag tränat eller jobbat en hel dag, och man slipper svidande underarmar från Absolut torr.


Kicks
99kr

 
Sist men inte minst så smörjde jag in kroppen med en bodylotion.

Body Lotion: African Spa Body Shop
Återfuktar huden och doftar gott.

The Body Shop
250kr

Fötterna fick en egen fotlotion.

Fotlotion:  Pepermint cooling foot lotion
Fötterna doftar gott hela dagen.

The body shop
139kr

Genomgång
1. Shamponera in håret i duschen och tvätta ur.
2. Lägga i Balsam.
3. Samtidigt som balsamet är i (ca 3-4min) så scrubbar jag kroppen.
4. Tvätta ur Balsamet och scruben från kroppen.
5. Scrubba ansiktet.
6. Kliv ur duschen och torka kroppen.
7. Deodorant.
8. Peel-off mask på.
9. Samtidigt som masken är på smörjer jag in kroppen med lotion och fötterna.
10. Dra av masken efter 10 min och smörj in det med Face protector.


puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0