Champions League 2010/2011

Ikväll sätter den då igång, turneringen som alla fotbollsälskare älskar kanske mest.

Champions League har för mig många minnen, som Real Madrid suporter har jag magiska minnen vid sekelskiftet, sedan har det sett bäcksvart ut.

Här listar jag lite ögonblick som jag minns främst.

- Mitten på 90-talet då Milan inte var så gamla som dom är idag, med Savisevic, Boban och Weah.
- Juventus blåa bortaställ med stora gula stjärnor på ärmarna. Ravanelli, Del Piero med polisonger, Peruzzi och Toricelli. Då var inte Juve det tråkiga industrilaget som man spydde på.

- Dortmund som ett av Europas bästa lag.
- Nou Camp 99' Man U - Bayern.
- Orange mot Svart, Stade de France, Dom svartklädda vinner med 3-0 signerat en klassisk Morientesnick, Ett Raulfriläge och ett avslut från en krullhårit engelsman från Liverpool som blev ett trademark varje gång man gjorde den någonstans i världen. "Teka" och bad i fontänen.

- Mijatovic avgörande mot Juventus.
- Casillas räddningar och Zidanes mål 2002. Bland det största jag upplevt.
- Becks långa tofs och snöbollskriget med Figo i ett iskallt München.
- Dado Prso show i Monaco-La Coruna matchen.
- Milan och Liverpool, alltid uträknade, alltid där. Iaf för dom förstnämnda.
- Ronaldinhos mål mot både Chelsea och Milan.
- Bayern München, vad vore CL utan att man hade dom vidriga tyskarna med?
- Velodrome och Becks frispark.
- Angulos nersparkning och spottloska mot Werder Bremen.
- Neboijsa Novakovic.

- Inters vinst förra året då Zlatan bytte till Barcelona.

Fan vad kul det ska bli med en ny säsong, och jag skiter i om vi åker i 8-delen, vi är bäst ändå.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0