Inception

Inatt hade jag en Inceptiondröm.

Jag drömmer om att jag är på ett stort badhus, och folk hoppar från 20 meter kusligt nära basängkanten. Många landar med ansiktet på den stenhårda klinkerkanten och med resten av kroppen i poolen. Själv märker jag att mina tänder är helt svarta, nästan som att dom ruttnat bort, snart biter jag av tand för tand och spottar ut dom i min säng. Vilken hemsk dröm detta måste vara tänker jag för mig själv.

Och visst är det en dröm, för jag vaknar efter att någon väcker mig. Det är Peter och Josef, som är klädda i knallgula mjukiskläder bakom jeansdisken i Kista. Dom skrattar och säger att jag självklart drömt. Jag andas ut, men tycker dom beter sig konstigt, och gallret är nerdraget.

Då vaknar jag i verkligheten och inser att jag drömt i drömmen.

Är nästan tvungen att snurra på en enkrona på bordet och se om den ska stanna, den snurrar, och snurrar nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0