En kärleksförklaring

Av alla skådespelare som finns är du den bästa, du har så många sidor, så många uttryck. Du kan spela en backpackande snygging, en gammal president, en förfalskare, en psykiskt sjuk man, en utvecklngsstörd pojke, Romeo, en hemlös konstnär, en flygare med tvångstankar, en kille som kan gå in i folks drömmar, prata sydafrikanska och på det värnar du om miljön. Ingen kan ta ifrån dig ditt utseende och din talang.

Du har sjukt nog ännu inte vunnit en Oscar, men jag vet varför, du är för ung, för bra för att vara sann. Det skulle kännas taskigt att ge dig en nu och fem till i framtiden. Jag menar du är dubbelt upp mot Adrian Brody, Russel Crowe, Jamie Foxx och Denzel Washington. Du är i samma klass som Daniel Day-Lewis, Jeff Bridges, Tom Hanks, Philip Seymour Hoffman, Forest Whitaker, Sean Penn och Kevin Spacey. Alla dom har vunnit en Oscar för bästa manliga huvudroll, men inte du.

Du är en av dom få som kan göra en dålig film bra, ett dåligt manus magiskt. För du behöver inte säga replikerna, du förmedlar allt med din blick, leende och trovärdighet.

Du är någon jag kommer förklara för mina barnbarn, precis som John Wayne, Paul Newman och Marlon Brando är för generationerna innan mig. Jag är tacksam att du bara är 37 år gammal, 50 år till av filmer med dig är en dröm, och jag är glad att du finns i mitt liv, Leo.




Kommentarer
Postat av: Ellinor G Star Baby :)

AMEN

2011-12-22 @ 01:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0