Xabi Alonso

Jag måste uttrycka min kärlek till en viss fotbollsspelare. Ända sedan Real Sociedad har jag tyckt att han är en fenomenal spelare.


En ung Alonso slåss mot en av världens bästa.

Han åkte till Liverpool och blev en favorit hos alla, då menar jag verkligen ALLA. Steven Gerrard ringde honom och bad om att han skulle stanna, så mycket tyckte han om honom.


Publikfavorit på Anfield.

När jag ser Xabi Alonso nu i Real Madrid inser jag hur briljant han är. Hur han hela tiden står rätt i försvarsspelet, alltid tar den rätta löpningen för att bli spelbar.

Jag brukar sitta och studera endast han när jag ser Real. Följa hans spelmönster och rysa. Han tar oftast några steg åt sidan för att få bollen, titta upp och alltid göra något av den. Antingen med en knallhård bredsida på fötter till anfallarna eller en 40 meters slice på foten på en ytterback.


Nu, en av världens, enlig mig Världens bästa regista.

Han får för lite hyllningar i media tycker jag då en annan Xavi fått aldeles för stort utrymme. Hur magisk än Xavi i Barcelona är så väljer jag Alonso alla dagar i veckan. Han är en bättre version av Guti.

Xavi spelar aldeles för mycket sidled för att jag ska gilla han till samma nivå, även om jag beundrar Xavi också självklart.

Xabi Alonso får innermittfältsspel att se så enkelt ut, speciellt försvarsspelet. Han är ovärdelig och fruktansvärt jävla snygg.

Älskar dig nummer 14.

Eller er nummer 14, Simon Bank har ju det numret också.


I spanien med en spelare från Englands landslag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0