Manligt mode vår/Sommar

Det är den 7 juni 2011. Det är en solig morgon och klockan är 10.24. Du ska ut och njuta på stan, kanske en glass med nötkross eller en isté på något mysigt fik inne i stan.

Du öppnar garderoben. Men du kommer på en sak direkt.

Du springer ut till badrummet för att se statusen på ditt hår och skägg. Är det vågigt? ska jag platta det och få det mer preppy? Eller ska jag låta det vara.

Skägget då? Ska det vara såhär orakat, vad betyder orakat skägg och krulligt hår? En arbetslös Hollywoodskådis säger jag. Sött och sexigt på samma gång. Rakar du skägget blir du en preppykille som är clean och enkel. Plattar du håret är det mest troligt att du ser ut som en hunk med rakt hår och skägg. Rakar du skägget och plattar håret blir du pojkigt fin.

Kombinationerna på hår och skägg är oändliga. Men det är dom som avgör vad jag plockar fram ur garderoben just den morgonen den 7 juni 2011.

Jag har vågigt hår och lite skägg. Så jag väljer att ha det så. Därför blir det lite preppy blandat med en pojkig stil, men ändå med en gnutta tuffhet pga skägget.



Skulle kunna bytt ut t-shirt mot en vit kortärmad skjorta och shortsen till en vanlig khakifärg så skulle det bli mer preppy. Men det blir mer Indie såhär. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0