Näsby med ord

Eftersom jag inte har en iPhone som Peter så orkar jag inte ta bilder med min mobilkamera. Och eftersom min riktiga kamera är mer värd än mig själv så lämnade jag den hemma. Det är lite tanken också, en moodmanager som beskriver allt som hände igår med bilder och videos: LÄS HÄR!

Och en moodmanager som beskriver allt i ord.

Det har blivit så kallt i Stockholm nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Gick ut 07.40 lördag morgon för att ta tvärbanan till liljeholmen för att byta till centralen och gallerian. Det måste vart minus 20 ute, utan att överdriva. Jag hade på mig en t-shirt, bomullscardigan och en tunn vår/sommarjacka. Man är ju så sjukt ful i Fjällräven, hur skön den än må vara. 

Väl framme vid GALLERIAN väntade typ 60 G-stars från hela sverige. Jag känner 45 av dom bra, 10 av dom tror jag att jag har träffat innan, men är inte riktigt säker eftersom jag träffar dom en gång i halvåret, så det bli ett pinsamt mellanting av handskakning och kram. 5 av dom är alltid nya, som jag inte träffat innan. Men jag vågar ju inte låtsas som att jag träffat dom och typ krama dom direkt utan att ha hälsat. Otroligt jobbigt sånt där tycker jag.

På bussen satt jag, Joel, Christian som 4 småkids och skojade. Väl på Näsby Slott, som är vårt andra hem, mötte vi Anton och Peter som redan var klara med ombytet. Bredvid dom fanns en kille, som jag inte kommer ihåg namnet på, jag är extremt dålig på namn. Han var biffig men explosiv, det avslöjade lite vad vi skulle göra på morgonen.

Vi skulle köra Crossfit i en timme. Crossfit är en blandning av styrka, balans, smidighet och kondition. Med andra ord fruktansvärt jobbigt för en kille som dricker en flaska rött i veckan och börjar komma igång med fotbollsträningen. Min återhämtning var dock bra och vi fick nu installera oss i rummen och duscha på 20 minuter.

Nu var det föreläsning av Anton, som är en fantastisk talare. Han berättade lite om vart vi är och vart vi ska. Sen blev det en lunch vid klockan 14.

Sen kom en annan helt magisk människa och hade föreläsning, såg ut som en blandning av en hårdrockare och professor. Otroligt att en människa kan få en att lyssna så väl, inget som gick in i ena örat kom ut från det andra.

Sen blev det stor show då vi skulle göra rollspel på hur en lördag skulle se ut hos oss. Mitt lag från Kista körde ett "Arabtema" med arabisk musik och jag som klev in med en turban och sålde jeans.

Iväg för att byta om till min kostym för att sedan gå till middagen. Men inte förrän jag pratat mode med Christian (sjukt längesen vi sågs, men varje gång känns det som att vi ses varje dag) Lite make up och plattning på Josef, som var elegant i sin Kavaj och 3301 Slim Blue brace denim 3D raw jeans.

Sen blev det en riktigt stekig och god trerätters middag på slottet, där Anton och Peter höll bra tal. Jag var extremt nära på att börja grina på Peters, jag visste att alla skulle försöka hålla tårarna inne och jag skulle aldrig fått höra slutet på historien om när jag började grina. Han berättade om han och Antons första möte och hur mycket han tycker om oss. Att säga att kärleken är ömsesidig är en underdrift. Peter är min vän för livet.

Efter några glas vin och mingel blev det dags för Moodmanagern att kliva in i handlingen det blev en filmkväll med popcorn och godis. Filmen var Blind side som jag inte alls var sugen på då jag var dödstrött. Vissa hade redan lagt sig. Jag satt som busfröet jag är och messade till alla jag kunde i rummet och vissa utanför.

Här har du vissa sms:

Bato: Jag har Rum nummer 10
Tina: Jag ligger redan där.
och det fortsatte i typ 40 sms till!!!!!!!!!!

Bato: Jag älskar dig mest
Peter: Puss Puss

Bato: Visa mig Knüll.
Joel: Fett bögigt!

Bato: Jag har rum nummer 10. Massage 200kr. Handjob 250kr. Blowjob 350kr och allt för 500 kr.
Christoffer: Jag har bara 100 spänn med mig....Men jag älskar dig.

Bato: Jag har rum nummer 10
Sara: Haha ok Sinan är på!!

Sen kom det roligaste. Jag sitter bredivd Christian och bredvid honom sitter Josef och skriver sms. 
Så jag skriver till honom.

Bato: Sluta smsa!!!!

Då visar det sig att det var till mig Josef skulle skicka till, så precis när jag skickar iväg mitt sms får jag hans, kusligt.

Josef: Tog du med hockeybilder så vi kan byta sen?
Bato: Jag har Chris Osgood i en specialbild.
Josef: Jag måste kolla först så den inte är kantstött först. Jag har en Patrick Roy!! Värd 50$ Enligt rinkside!

Sen klev jag ner och sjöng lite, Christoffer spelade gitarr, vi sjöng Wonderwall ihop och sen hade han konsert. Jag gick iväg till Anexet och la mig, men det tog självklart inte slut där. När jag lägger mig i sängen runt 2 tiden, så hör jag det jobbigaste tjutandet jag hört! Det kommer från rummet bredvid, Christoffers rum. Ville inte störa honom i hans uppträdande så jag ringde Christian och bad honom skicka hit någon. 15 min senare kom en kille och öppnade dörr nummer 12. LArmet på digitalklockan hade tjutit hela natten, nu fick jag äntligen sova.

Imorse vaknade jag 8.20 och mådde faktist relativt bra, trots att jag är mest morogntrött i världen. Lite frukost och vinka av alla som åkte med bussen hem. Jag åkte med Sinan, Martin, Josef och Peter in till stan.

Tack för en magisk dag!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0