Nörderi

Steffe var precis på besök här i Gröndal. Hans bror Spiros bor också här så han kom och hälsade på mig. Det var aldeles för längesen vi sågs, men det känns alltid som att det är som igår. 

Så är det väl med människor som känns som familjemedlemmar, man tappar "det" aldrig. Det är inte en gammal lagkompis eller skolkompis som man möter, utan en riktig vän. 

Men som sagt, extremt längesen. Jag hade fått långt hår, steffe hade börjat samla på Star Wars gubbar. Han var lite orolig för om det skulle vara för nördigt att köpa allt som har med Star Wars att göra. Men han glömde nog vem han pratade med. Han inspirerade mig faktist nu till att börja samla jag med. Jag kommer dock först köpa alla olika former Sagan om Ringen kommit i. Jag har DVD-filmerna, beställt VHS-filmerna, boken i både inbunden och pocket samt andra utgåvor. Sen kommer det kanske någon gubbe eller två och ringen som en prydnad. Jag vet exakt vart det ska stå i hemmet.

Vi gjorde ett musikquiz som jag ska göra till Nathalie, Anna och Joel i Kroatien och gick upp på min vind för att leta VHS. Hittade ingen. Därför fick jag lägga ett bud på tradera.

Vi ska luncha imorn innan jag ska jobba, då kommer jag få tre andra versioner av sagan om ringen som han komiskt nog har fått av mig i present.

Så nu vet du och alla ni andra 40 som läser min blogg (tappat sjukt mycket på senaste året) att jag och steffe är samlare.

Hans sista ord innan vi skiljdes åt var att jag skulle outa hans Star Wars-fetish, det har jag nu gjort.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0