Att vara Alex Schulman

Jag älskar Alex Schulman som skribent, tycker han har vettiga saker att säga och han tar oftast upp ämnen som alla tänker på, men ingen tar upp.

Speciellt i sin "Schulman-Show"

Nathalie älskar hans blogg, eller hon älskar alla som skriver en blogg, men speciellt hans. Igår visade hon mig ett inlägg från hans nuvarande blogg, där han sätter Aftonbladet-plus på allt och alla.

Han gav sina första 5-plus...

...Till Virtanens sista blogginlägg, mycket personligt självklart eftersom dom förmodligen är kompisar.

...Till Filip och Fredrik, lite samma sak där, jag har själv ganska svårt för dom. Funkar absolut om man inte har nått för sig, men Nittileaks är det bästa dom gjort tycker jag.

...Till slutscenen i Lost säsong 3. Jag citerar:
"Ingenting på tv har skakat om mig på samma sätt som denna vändning. Jag brukar gå in på Youtube då och då för att se om den och så drömmer jag mig tillbaka till den stund då jag såg det för första gången, försöker minnas hur det försiktigt gick upp för mig vad som stod på - och varje gång ryser jag och får knottror och allt. Det kan ju finnas människor här som har för avsikt att se Lost, så jag avslöjar inte innehållet." - Alex Schulman

Här tycker jag precis samma sak. Har aldrig varit mer tagen än den scnenen, som vänder på alla tankar angående lost. Jag och Steffe såg den tillsamman kommer jag ihåg, och vi rös från topp till tå. Det är ett ögonblick där man får en käftsmäll och en kyss samtidigt. Det jobbiga då var att nästa säsong låg på andra sidan sommaren. Nathalie och jag kollar på lost nu, och är sjukt nog inne på säsong 3, men för Nathalies del är hon ett skivbyte ifrån säsong 4.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0