En enkel plan

Nu måste jag berätta en sak. Jag såg för 8 år sedan en film som hette ”En enkel plan” i Fryshuset (mitt gymnasium). Älskade filmen då och köpte den på VHS, tiden före man totalt gick över till DVD. Såg den kanske 4 gånger per år och det blev en klassiker.

När åren sedan gick så la jag VHSen och filmen på vinden, när jag typ 2007 ville köpa den på DVD så hade den utgått. Det gick inte att beställa den någonstans i hela dvdsverige (Discshop, cdon, webhallen).

Jag har vart sur över det i flera år, men så!!!! I måndags hittade jag en butik på nätet som heter filmfyndet, dom hade en kvar. 44kr begagnad. Jag visste inte hur lurig sidan var så jag beställde den men betalade inte med mitt kreditkort som jag brukar göra, utan beställde med en faktura för säkerhets skull.

Idag damp den ner i brevlådan, som ny. Det enda som saknades var plasten, annars var den som en splitterny DVD. Både skivan och fodralet.

Ibland lönar det sig att våga. Den kanske bara väntade på att få ses på en 60 tums tv, istället för en 40.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0