Scream 4 - En besvikelse

Var och såg Scream 4 för ett tag sedan med Martin Narvelo. Jag är en screamfantast sedan tidigare och tyckte det skulle vara så kul att äntligen träffa på karaktärerna igen.



Handling: För tio år sedan tystnade skriken, mördaren som dolde sitt ansikte bakom den numera legendariska Scream-masken - försvann... Sidney Prescott har lyckats återvända till ett relativt normalt liv, mycket tack vare sitt skrivande. Nu är det dags igen - mördaren har återvänt och skriken får en ny dimension.


Min åsikt: Det började otroligt lovande, med nya sätt att överraska och en plot som till en början var intressant. Men efter 2/3 av filmen så spårar det fullständigt ur. Då menar jag inte lite, utan kanske en av dom mest urspårade slutet jag sett på film, och inte på ett bra sätt som Wild Things (Där Neve Campbell ironiskt också är med).

Det mest löjliga är kanske att huvudkaraktärerna och hjältarna är totalt omänskligt odödliga. När man sedan får veta vem som är mördaren blir det en överspelning utav dess like, mördaren spelar så dåligt så man blir rädd. Inte på samma nivå som Stu och Billy var i ettan, där man bajsade på sig fast maskerna var av.

Helvette säger jag. Och förväntar mig bättre av 5an och 6an, men hur ska dom reparera detta?

Betyg: 1,5 av 5




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0