ATP World Tour Finals 2011 - Intro



Nu är det äntligen dags för ATP-slutspelet detta år. Dom 8 bästa spelarna gör upp i en sista turnering (om man inte räknar med David Cup finalen) där man får massor med poäng om man spelar bra. Exempelvis får du 200 poäng för en vinst i gruppspelet, att jämnföra med att du får 250 poäng för att vinna hela Stockholm Open.

1. Djokovic
2. Nadal
3. Murray
4. Federer
5. Ferrer
6. Tsonga
7. Berdych
8. Fish

Slutspelet spelas i O2 arenan i London och är fantastiskt inramad.



Turneringsinfo
Namn: Barclays ATP World Tour Finals
Plats: London, England
Datum: 20 nov 2011 - 27 nov 2011
Underlag: Hard Court

Regler
Gruppspel: 2 grupper med 4 spelare i varje
Till slutspel: 1an och 2an i varje grupp går till semifinal





Novak Djokovic (Serbien)
Ålder: 24
Seedad: 1
Matcher 2011: 69-4
Titlar 2011: 10

Min kommentar: Den obestridde världsettan just nu. Har vunnit 3 av 4 grand slams och suktar på att fullborda sin livs säsong med ännu en stor titel.


Djokovic



Andy Murray (Storbrittanien)
Ålder: 24
Seedad: 3
Matcher 2011: 56-12
Titlar 2011: 5

Min Kommentar: En lurig spelare som gick förbi Roger för första gången iår. Kan slå vem som helst och har det oftast lättare mot dom bästa spelarna, då han spelar som en vägg och slår tillbaka allt med lite kraft.


Murray



David Ferrer (Spanien)
Ålder: 29
Seedad: 5
Matcher 2011: 56-17
Titlar 2011: 2

Min Kommentar: En av mina personliga favoriter. Sliter som ett djur och får tillbaka allt. Har en oerhört jämn nivå, därför ligger han top 10 och inte Söderling.


Ferrer



Tomas Berdych (Tjeckien)
Ålder: 26
Seedad: 7
Matcher 2011: 51-21
Titlar 2011: 1

Min Kommentar: En hårdslående Tjeck som på en bra dag är livsfarlig mot dom största. Tyvär lite skadebenägen och ojämn. Roger har svårt mot honom så det är tur att dom är på olika sidor av lottningen. Trots sina 26 år en riktig veteran.


Berdych





Rafael Nadal (Spanien)
Ålder: 25
Seedad: 2
Matcher 2011: 66-13
Titlar 2011: 3

Min Kommentar: En spelare som växt i mina ögon. Hoppas på att han och Roger tar sig till Final. Mycket smutsiga spelare med iår, så Rafa hoppas jag går långt, trots den svaga avslutningen.


Nadal



Roger Federer (Schweiz)
Ålder:
30
Seedad: 4
Matcher 2011: 59-12
Titlar 2011: 3

Min Kommentar: Vinst i Basel, Vinst i Paris Masters. Vänta nu, det är väl dom två sista turneringarna innan ATP-slutspelet. Det måste ju betyda? Att formen är? JAG ÄLSKAR DIG!


Roger



Jo-Wilfried Tsonga (Frankrike)
Ålder: 26
Seedad: 6
Matcher 2011: 52-22
Titlar 2011: 2

Min Kommentar:
Mår väldigt illa på den här killen. Slog även Roger två gånger på kort tid iår. Kan vinna hela skiten.


Tsonga



Mardy Fish (USA)

Ålder: 29
Seedad: 8
Matcher 2011: 42-22
Titlar 2011: 1

Min Kommentar: Älskar den här spelaren, som blommat ut sent. Gick långt i dom flesta stora turneringarna iår och är nu bäst i USA, där Roddick har dominerat dom senaste 10 åren.


Fish






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0