Morgontips - Vilken morgon?

Jag är en riktig seg människa på morgonen. Tar mig oftast 30 minuter att gå upp. Så när jag väl måste kliva upp så försöker jag komprimera tiden jag är vaken hemma till att jag går ut genom dörren.

Andra (Nathalie) älskar att gå upp 1,5 timme innan man åker. Duscha, dricka kaffe, äta en rejäl frukost, kolla nyhetsmorgon, sminka sig, platta håret, välja outfit.

Jag önskar att jag vore sån, det kanske kommer en dag när jag blir vuxen och gör så.

Här har du mina knep som gör att jag får längre sömn men hinner med det mesta, ändå.
  • Lägger fram min outfit jag ska ha kvällen innan.
  • Duschar kvällen innan.
  • Plattar håret kvällen innan.
  • Tar med mig take away kaffe på morgonen*
  • Köper en Aloe vera-dricka till frukost på vägen.
  • Sminkar mig på jobbet om jag har 10 minuter, annars är jag kille så jag behöver inte.
* Jag köper hem take away muggar, typ 50st, kokar kaffet samtidigt som jag borstar tänderna och klär på mig. Sen ställer jag kaffet i hallen innan skorna, jackan, halsduken och mössan ska på. När jag är klar för att gå tar jag nycklarna och kaffet i handen och går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0