Omgång 1 - Grupp A: Resultat, Statistik, Tankar

OMGÅNG 1 av 3

Grupp: A
Klockan: 15.00

Matchstatistik

Mina tankar

En svängig match där Ferrer tog sina möjligheter och bröt tillbaka 3 gånger i matchen. Spanjoren gav inte Murray en gratisboll. När första set var slut, 6-4, så tog Murray medicinsk hjälp. Han är expert på det precis som Djokovic, när dom ligger under.

Ferrer tappade sedan serven två gånger i andra set men kom igen och slog in matchbollen efter nästan exakt 2 timmars spel.




OMGÅNG 1 av 3

Grupp: A
Klockan: 21.00

 

Matchstatistik

Mina Tankar

Helt galen match. När jag satt där i 2 timmar och 39 minuter kände jag att jag börjat avsky Djokovic lika mycket som Barcelona i fotboll. Varje gång han spelar vill jag att han ska förlora, han är smutsig som person och en osympatisk skogshuggarjugge.

Med det sag var det en sån glädje när Berdych bombade in setbollen i första set till 6-3. Tjecken hade då spelat en otrolig tennis och ledde från start till mål i första.

Sen började smutsiga Djokovic skrika, svära, gnälla på domare, röra lite på axeln för att visa att det var i den han hade ont i första set. När han kände att vinden var i ryggen så försvann smärtorna sjukt nog. 6-3 i andra set.

I det tredje var det en vilda västern uppgörelse. Berdych ledde med 4-2 och hade egen serve, då fick Djokovic ont i axeln igen, och efter att Berdych nästan bajsat på sig så hade Serben brutit tillbaka blankt och vunnit sin egen serve.

Där visste man att det var kört. Men Berdych stretade emot och gjorde två fantastiska egna servegame i rad. Han hade 15-30 i Djokovic serve när han ledde med 5-4, han hade matchboll i Djokovic serve när han ledde med 6-5, men det blev tiebreak.

I tiebreaket så pallade inte Berdych för trycket gjorde sjukt enkla missar och serben kunde vinna med 7-3.



TABELL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0