Legender

Eftersom min mobil blev stulen, eller baxad, som tjuvarna skulle säga, så skickade jag ut ett massmail och inlägg på facebook att jag behöver allas nummer igen. Andrea Doria har ju alltid varit nära mitt hjärta, och vilka legender och förebilder skickar först tror du?

1a Fred Persson: Jag har väl sagt allt jag kunnat om Fred, både som person och som spelare. Han var först fram (självklart på Facebook) "Jag orkar inte messa" skrev han. Älskar dig Fred!


Fred täcker mig under en match, som så många gånger!


Diskussion om hur man ska gå in i närkamper, eller brudar, inget annat.

2a Niclas Kindvall:
Han som visade mig att fotboll verkligen är enkelt. Eller åtminstone är svårt att spela enkelt. Han mailade direkt och skrev:

"Älskade Bato! Om du nån gång behöver ringa mig och fråga om hur brudar fungerar så har jag *Nummer* Puss"
Han spelade med mig första säsongen sen blev det mindre och mindre, men jag kommer fortfarande ihåg hur han varje träning var helt överlägsen. Utanför fotbollen är det svårt att hitta en mer harmonisk, konstnärlig kille att dricka rödvin med. Jag älskar dig Niclas!


Niclas i Malmö FF


Niclas i Doria!

3a Simon Bank:
Du kanske läser hans krönikor, det gör jag med, men jag är en av dom få lyckliga människorna som får läsa mellan raderna, bokstavligt talat. Simons fotbollsfilosofi stämmer överens med min, och jag tar alltid med mig våra "träffa-ribban" tävlingar på varje träning. Simon skickade sms direkt med orden: "Lo piu bello Bato del Mondo. Det här är numret du ringer när du behöver hjälp. Med allt, inklusive att döda nån. / Simone" Jag älskar dig Simon!


Simon på jobbet


Simon på arbetet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0