ICA

Har du tänkt på att det alltid är 3 av dom 4 personerna som står framför dig i kön på ICA som är helt hjärndöda? Tar upp kortet sent, betalar med kontanter och letar efter dom, frågar om kassörskan verkligen slagit in fel osv. Skulle man göra ett stickprov på alla köer i sverige skulle man nog konstantera att 75% är totalt hjärndöda. Men det är i kön. Utanför är man lite mer begåvad socialt, men inte mycket. Många av dessa är inte pensionärer, utan har ett bra jobb och tjänar säkert mer än mig, bara för att dom tyckt det är roligt med matte. Men socialt är dom inte där, och jag blir mörkrädd.

Jag känner mig som Örjan Lax 9 av 10 gånger jag står där.

Upp med varor, på med pinnen så nästa i tur kan slänga upp saker, upp med kortet när kassörskan blippar in och stoppa in det innan hon är klar, tryck in dina 4 siffror och på "klart", vänta tills kassörskan godkänner och tryck på klar igen, nej jag vill inte ha ett kvitto för 69:50kr, släng det. Packa ihop varorna och gå ut.

Vänd dig om när du går så ser du säkert en person som står och letar efter kortet i plånboken och alla varor trycks ihop längst ner i kassan. När den väl har hittat kortet så är det dags för att säga "Öhh en Malboro Light också", som gör att hela kön bakom vill göra en American History X-trottoar på varelsen.

Men du vänder alltid på huvudet, glömmer det när du kliver ut och tänker inte på det igen förrän du kommer tillbaka, eller bloggar om det.

MVH
Örjan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0