Manligt mode: Preppy vår 2012

Jag gillar preppymodet, det är cleant, enkelt och stilrent. Dom tre orden är egentligen ett och samma. Tidlöst skulle kunna passa in där med. Det går aldrig fel med mörkblått, vitt och rött.

Kanske därför alla kläder som alla landlsag för USA har så snygga kläder. Oavsett vilken bas dom väljer (oftast Blått och Vitt) så lägger dom till övriga färger som detaljer på krage, ärm eller söm.

Jag har här lagt upp två outfits som ser otroligt lika ut. Den största skillnaden är priset, och till en viss del passformen. H&M har dock skärpt sig vad gäller passform, men den här looken får gärna vara lite halvlös om man kollar hur skjortan ska sitta, Kavajen och shortsen är hela outfiten här, varesig vi tr en vit, ljusblå eller prickig skjorta.

Den dyrare varianten


Såhär skulle det se ut om jag jobbade på KING och var tvungen att ta fram en preppyoutfit. Dom skulle kanske valt båtskor eller ett par elegantare skor, men jag tänkte på high school och valde sneekers.Det är därför jag aldrig läser KING, just på grund att dom riktar sig till en målgrupp som är märkeskåta.

Kavaj: Morris 3249kr
Skjorta: J. Lindeberg 699kr
Shorts: Filippa K 899kr
Väska: RE 2295kr
Skor: Converse 699kr
Bälte: Saddler 349kr
Glasögon: Triwa 995kr
Bröstnäsduk: A. Fourty Three 249kr
Strumpor: Ralph Lauren 3-pack 179kr

Totalt: 9613kr



Den billigare varianten



8 av 9 plagg här är från H&M, tänkte göra så allt var från H&M men dom hade ingen Bröstnäsduk på hemsidan så jag valde Topman. Väskan är en tjejväska, utbudet på kille var allt för dåligt, och en axelväska kan bli unisex som du ser här, bara den har enkla detaljer. och inte för smala rämmar.

Kavaj: H&M 799kr
Skjorta: H&M 199kr
Shorts: H&M 199kr
Väska: H&M 249kr
Skor: H&M 199kr
Bälte: H&M 149kr
Glasögon: H&M 50kr
Bröstnäsduk: Topman 60kr
Strumpor: H&M 4-pack 50kr

Totalt: 1954kr

Som du ser här så kommer den totala summan inte ens upp i Kavajens pris. Självklart är den dyrare looken snyggare, har bättre passform, men det optimala skulle vara om man tog lite av varje, kanske la pengarna på Morriskavajen för passformens skull och Conversen för att dom är snyggare.

Sen är alla olika. Jag förstår folk som kanske köper skinnväskan för flera tusen om man jobbar eller pluggar mycket med datorer och behöver anteckningar. För mig är det struntsamma då jag har den som en detalj till min outfit.

Nu ska jag gå och köpa filmer för 7659kr, vilket blir ungefär 38 nysläppta Blu Rayfilmer á 199kr, eller så kan jag kanske bjuda 76 av mina vänner på bio...... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0