Real Madrid - Bayern München

Nutid

Jag hade en magkänsla som inte var bra när jag vaknade.

Två ytterlöpare som älskar kontringar, en Exekutor som gör mål på allt. Man behöver inte vinna i Bayern, det är väl den enda som ger mig lite ro. Man kommer spela lite mer som man gjorde i första matchen och kontra, fast nu endast när dom verkligen känner att det är läge och om dom ligger under, och det är där jag vill att dom ska hamna. Helst efter 60 minuter.

Då kommer magkänslan förvandlas till att tiden nästan står stilla när man kollar upp i vänster hörn av TVn och ser en sekund vara som en timme.

Gör Real 1-0 efter 5 minuter så måste Bayern anfalla, och då blir det som första matchen, vilket tyskarna gillar. Jag hoppas på en 2-nolla ganska sent så att om Bayern nickar in en hörna i 89e så blir det minst förlängning, och i en eventuell förlängning tror jag dom är chanslösa.

Men för mycket har varit bra senaste veckan. El Clasicosegern och Barcelona som åkte ur igår. 4 spelare som missar finalen i Chelsea om vi når dit.

Vinner Real Madrid ikväll och tar sig vidare så kan dom göra en likadan säsong som Barcelona gjorde i fjol, då jag tyckte Real var mil ifrån katalanerna.



Dåtid

Det var exakt 10 år sedan storhetstiden tog slut, när Zidane sköt historiens vackraste mål, mot ett annat tyskt lag. Efter det kommer inget annat i Europa, det var 2002, nu är det 2012, vem hade trott att torkan skulle vara så lång? Under några år var vi inte ens nära. Monaco och Lyon förföljer mig i mina drömmar.

Jag har gått igenom ett dussin El clasicoförluster, en hysteri i sverige efter Henrik och Zlatan som var hemsk, Galacticoseran som floppade, och dom åren njöt jag också, precis som Barcelonas supportrar gör nu. Spelet var magiskt, målen var ibland overkliga, men inget resultat. Därför älskar jag dom vita just nu. Mourinho har printat in resultaten och troféerna i pannbenet på alla i truppen.

Real Madrid 2012 har inte samma filosofi när dom leder, ligger under eller spelar förlängning som Barcelona har. Man anpassar sig. Man spelar fult om man måste, man hittar tillbakaspel när man ska, man slår inläggen när man får läge och man skjuter från 30 om man får läget. Varesig man heter Ronaldo, Benzema, Özil, Alonso, Khedira, Di Maria, Kaka eller Granero.

Därför är jag lycklig över att se Real. För när vi måste göra mål så kan vi göra det på 100 olika sätt med 100 olika spelare. Inte på 1 sätt med 3 olika spelare.

Det har inte minst Quenca och Tello visat prov på på senaste veckorna när Messi underpresterat och Villa är skadad. 

Real Madrid - Bayern München 2-0

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0