Shutter Island

Jag har i början av 2010 skrivit en lista på vad jag ska se på bio under året. Efter att jag sett varje film så kommer jag skriva en liten sammanfattning av den här på bloggen. Här är alla 10 filmer jag ska se och hur hajpad jag är på att se de. 1 = otroligt hajpad, 10 = inte hajpad men ska se den.

Filmen som är i fet stil är den jag skriver om idag. Och dom som är i kursiv stil är dom som jag redan skrivit om. Understrukna titlar är dom som jag redan skrivit om, klicka på namnen för att läsa.

1. Vägen
2. Robin Hood
3. Harry Potter och Halvblodsprinsen del 1
4. Shutter Island
5. The Expendables
6. Narnia: Caspian och skeppet gryningen
7. Inception
8. Prince of Persia
9. Percy Jackson: Kampen om åskviggen
10. En galen natt


Shutter Island
 

Genre:
Thriller/Drama
Längd: 2 timmar 18 minuter
Skådisar: Leonardo Di Caprio, Michelle Williams, Max von Sydow, Mark Ruffalo, Ben Kingsley
Sällskap: Nathalie, Martin och Sanna
Min åsikt: Mina förväntningar var skyhöga inför detta. Faktorerna var många. Väntan på att kunna hitta en tid att se den, kritikernas hyllningar och Leonardo Di Caprio i en huvudroll. Jag älskade främt fotot på den här filmen. Man fick en otroligt bra känsla för miljön och hur karaktärerna kände sig. Det var grått, äckligt och otäckt från minut ett. Musiken tyckte jag var lite väl överdrivern, och sen så kunde jag inte sluta tänka på Darth Vader-musiken i mitt huvud.

Leo är som vanligt briljant, han kan spela vad som helst men för mig är han bäst när han får spela en lite rubbad person, som i The Beach.

Det tråkiga är att jag visste hur filmen skulle vara för att jag såg trailern innan. Visst är det spännande men man kände på sig att det skulle sluta som det gjorde. Enligt Martin var det ett plagiat av "The Game" och enligt mig lite av "Flightplan". Visst var den sevärd, men inte mycket mer.

Självklart kommer den hamna på min dvd-hylla till slut, men då jag köpt den på discshop för 49 kr eller på ica. Abosolut inte värd 169kr som man får ge för den när den släpps, eller 199kr i det sjuka samhället som heter Åhlens. 

Är det någon som köper filmer där fortfarande? Bad Boys 1 kostar 199kr.

Anekdot: Två tjejer satt på filmen Shutter Island och när inledningsscenen kom och man visade ön så sa den ena tjejen: Wow precis som Alcazar!! Och hennes väninna instämde: Ja precis!!

Jag visste inte att Clint Eastwood sjöng i melodifestivalen. 

Mitt betyg: 3 av 5


mvh
Bato


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0