En galet bra natt

Jag har i början av 2010 skrivit en lista på vad jag ska se på bio under året. Efter att jag sett varje film så kommer jag skriva en liten sammanfattning av den här på bloggen. Här är alla 10 filmer jag ska se och hur hajpad jag är på att se de. 1 = otroligt hajpad, 10 = inte hajpad men ska se den.

Filmen som är i fet stil är den jag skriver om idag. Och dom som är i kursiv stil är dom som jag redan skrivit om. Understrukna titlar är dom som jag redan skrivit om, klicka på namnen för att läsa.

1. Vägen
2. Robin Hood
3. Harry Potter och Halvblodsprinsen del 1
4. Shutter Island
5. The Expendables
6. Narnia: Caspian och skeppet gryningen
7. Inception
8. Prince of Persia
9. Percy Jackson: Kampen om åskviggen
10. En galen natt


En Galen Natt
Genre:
Action/Komedi/Romantik
Längd: 1 timme 28 minuter
Skådisar: Steve Carell, Tina Fay, Mark Wahlberg, James Franco, Marc Ruffalo, Ray Liotta
Sällskap: Nathalie
Min åsikt: Eftersom filmen var den jag minst såg fram emot av alla dom 15 jag listat så tycker jag att mina förväntningar överträffades med råge. En lättsmält film som jag såg med Nathalie klockan 18.00 en tisdag. Självklart är filmen inte en världshit, det är ju ingen komedi som har låg humor. Det måste ju finnas röda trådar, Al Pachino, Djup handling som man knappt förstår för att en film ska bli erkänd som ett mästerverk. Ta dum och dummare som borde iaf fått en nominering 94, även om forrest gump och nyckeln till frihet var bättre det året. Klart att stjärnor som Jim Carrey tröttnar och vill göra djupare filmer för att bli mer kända för sitt skådespeleri.

Min tanke är att en komedi är där för att udnerhålla mig när jag är bakis, att få mig att totalt skita i allt, bara slappa och se någor som är roligt för ögonen. Därför är Dum och Dummare värd en Oscar, precis lika mycket som Shindlers List är för jobbig och en etta i mina ögon när jag inte är sugen på den typ av film.

Även om En galen nattinte är Dum och dummare-kvalité så är den rolig och underhåller mig under den dryga 1,5 timmen.

Storyn måste ju självklart avslutas snabbt så det är en nackdel, men jag tycker man ändå sitter och småskrattar hela tiden. Vem asgarvar numera på film?

Roliga birollsinnehavare gör att den här filmen helt klart är sevärd, kanske t.o.m dvd-värd. Den kan nog dock vara en sån film som man bara ser en gång och aldrig mer, när man vet hur det slutar. Tina Fey och Steve Carell är antingen skitroliga eller skittråkiga. 

Därför finns inget annat att ge än en solklar 3a.
 
Mitt betyg: 3 av 5

MVH
Bato


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0